قدردانی سفیر چین از موضع ایران در محکومیت اقدامات تحریک آمیز آمریکا


ساعت: 23:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887500

سفیر چین در تهران از موضع ایران در محکومیت اقدامات تحریک آمیز آمریکا و مداخله این کشور در امور داخلی چین قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین عصر امروز (سه شنبه 20 مردادماه) در پی مواضع ایران در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توییتر نوشت. نمایندگان، خطاب به تایوان: ما اقدامات تحریک آمیز آمریکا و مداخله آن در امور داخلی چین را تحسین می کنیم.

لازم به ذکر است پس از ورود نانسی پلوسی به تایوان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این سفر بار دیگر حمایت از سیاست آمریکا و رفتار تنش زا را محکوم کرد. مقامات آمریکایی و دخالت در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی این کشور (اینجا بخوانید)

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حالی انجام می شود که پکن پیش از این در مورد این سفر هشدار جدی داده بود. پلوسی ارشدترین مقام آمریکایی است که از سال 1997 به تایوان سفر کرده است. همزمان با عزیمت نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، چند فروند جنگنده چینی بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمدند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به حضور پلوسی در تایوان، این اقدام را خیانت عمدی آمریکا به اصل «چین واحد» اعلام کرد.

گفتنی است، «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در تهران امروز (سه شنبه) با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر روسای جمهور ایران و چین و حمایت ایران از سیاست چین واحد نوشت: ما از پایبندی مستمر ایران به اصل چین واحد قدردانی می کنیم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۱۴ مردادماه در گفت‌وگوی تلفنی با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها را ادامه سیاست مخرب یکجانبه‌گرایی این کشور دانست. اکنون به تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است. رئیس جمهور کشورمان احترام به حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشورها را به عنوان اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پذیرفت و در این زمینه حمایت از سیاست چین واحد را پایانی خواند. و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران.

دیدگاهتان را بنویسید