پوتین تحت تأثیر آمریکا دست به رفتارهای بی پروا نمی زند/ آمریکا به دنبال هژمونی ذهنی در کارزار روسیه و اوکراین است


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808360

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه سیاست پوتین نشان داده است که در برابر تنش های آمریکا سرانه عمل نمی کند، خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می کند به قدرت خود در کارزار روسیه و اوکراین گوش فرا دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در هفته های اخیر، رفتار مقامات آمریکایی در جهت تحریک روسیه برای حمله به اوکراین تغییر چشمگیری داشته است، در حالی که ایالات متحده از حمله قریب الوقوع نیروهای روسی به اوکراین خبر می دهد و مقامات اروپایی در ارزیابی های خود از حمله آمریکا متفاوت هستند.

ناتو تجهیزات دارد، شهروندان را ترغیب می‌کند اوکراین را ترک کنند، حضور دیپلماتیک را کاهش می‌دهد، ادبیات تشنج‌انگیز، احتمال حمله احتمالی را فراتر از مناقشه روسیه و اوکراین حدس می‌زند، اما به نظر می‌رسد ایالات متحده به سرعت در حال کاهش هژمونی خود است، که کارشناسان و تحلیل‌گران می‌گویند سناریوی حمله طراحی شده است. اوکراین برای ایجاد یک کشور جنگ سرد برای حفظ و بقای ایالات متحده.

گفتنی است این حادثه که در موضوع مناقشه چین و تایوان رخ داد و آمریکا برای حفظ مواضع خود با مداخلات شدید سعی در تیره شدن روابط دو کشور داشت.

جعفر کنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اظهار داشت: برداشت های مختلف مقامات آمریکایی از مناقشه و تنش ها از سوی کارشناسان فهرست شده است. ناتو با تاکید بر اهداف استقرار استراتژیک خود در مرزهای روسیه و اروپای شرقی در حال پیشروی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تلاش های آمریکا برای تضعیف روسیه و وادار کردن آن به عقب نشینی به اروپای شرقی است، افزود: آن را دنبال کنید تا بومی سازی شود.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه آمریکا از این سیاست به نفع آمریکا سود زیادی خواهد برد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید هر از چند گاهی از توان نظامی خود که تنها شاخص باقی مانده از قدرت آمریکاست دست بردارد. “برای نشان دادن جهان است.

قندباشی گفت: «ایالات متحده زمانی تنها قدرت فضایی بود که به ماه رفت. اما امروز می بینیم که چینی ها هم به مریخ سفر کرده اند، آمریکا زمانی نماد و نماد یک اقتصاد امن و بدون تلاطم بود، اما اکنون متلاطم ترین اقتصاد دنیا را دارند؛ بنابراین ویژگی های آمریکایی ها ابرقدرت ها سقوط کرده اند

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم دنیا معتقدند که آمریکا دیگر قدرت ندارد و این به ضرر آمریکاست. اهداکننده قرار است تنها اهرم باقی مانده خود یعنی ارتش را به دنیا نشان دهد، اگرچه این موضوع به گذشته تبدیل شده است و امروز توانایی های موشکی روسیه و پهپادهای چینی چالشی برای ایالات متحده است.

وی گفت: «ایالات متحده باید به افکار عمومی جهانی به عنوان یک ابرقدرت نگاه کند.

قندباشی ادامه داد: حتی جنگ نفتی در عراق و افغانستان نیز با همین هدف انجام شد تا به دنیا نشان دهد که هنوز یک قدرت جهانی است، بنابراین روی سناریوی حساب شده ای کار می کند.

وی گفت: آمریکا جنگ جدید را تحمل نخواهد کرد و در صورت وقوع جنگ، آمریکا متضرر می شود و با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می شود. حتی از این طریق از اروپایی ها اخاذی می کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه سیاست پوتین نشان داده است که در برابر تنش های آمریکا سرانه عمل نمی کند، خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می کند به قدرت خود در کارزار روسیه و اوکراین گوش فرا دهد.

دیدگاهتان را بنویسید