افزایش جزئی نرخ سود بین بانکی + تب

افزایش جزئی نرخ سود بین بانکی + تب

نرخ سود بین بانکی با رشد 0.03 درصدی نسبت به هفته قبل به 23.44 درصد رسید.

جدول تغییرات نرخ بین بانکی نشان می دهد که نرخ بین بانکی برای هفته منتهی به چهارشنبه 14 جولای نسبت به هفته قبل اندکی افزایش یافته و به 23.44 درصد رسیده است.

نرخ بین بانکی برای هفته منتهی به 7 جولای 23.41 درصد، هفته منتهی به 31 ژوئن 23.48 درصد، هفته منتهی به 24 ژوئن 23.48 درصد و هفته منتهی به 17 ژوئن 23.44 درصد بود. این نرخ در هفته قبل با کاهش یک دهم درصدی به 23.65 درصد رسید.افزایش جزئی نرخ سود بین بانکی + تب

روند صعودی نرخ بین بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. از هفته منتهی به 9 آذرماه، نرخ بین بانکی وارد کانال 21 درصدی شد و تا هفته منتهی به 29 بهمن در همین کانال در نوسان بود، اما از 6 بهمن ماه، این نرخ رکورد جدیدی را در کانال 22 درصدی ثبت کرد. اکنون این درصد در کانال از 23 درصد متفاوت است.

بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ بین بانکی، کریدور را از 14 درصد به 22 درصد به 17 درصد به 24 درصد افزایش داد، اما باز هم نرخ بین بانکی به سقف کریدور جدید خود نزدیک می شود و باید دید بانك مركزي اجازه مي دهد كه از اين سقف عبور كند يا خير.

نرخ بین بانکی چقدر است؟

بانک ها ممکن است در دوره های مالی کوتاه مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی مواجه شوند. اگر بانکی کسری نقدینگی داشته باشد باید با استقراض آن را جبران کند تا این مشکل برطرف شود، برای اینکه بانک ها برای حل این مشکل نیازی به بانک مرکزی نداشته باشند، بازاری به نام بازار بین بانکی تشکیل داده اند که به هر یک از آنها وام می دهند. دیگر. بیشتر وام های بین بانکی سررسید کوتاه مدت یک هفته یا کمتر دارند. اعطای وام متقابل توسط بانک ها بر اساس نرخ بهره است که به آن نرخ بین بانکی می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید