روند افزایش نرخ سود بین بانکی ادامه دارد

روند افزایش نرخ سود بین بانکی ادامه دارد

نرخ بین بانکی در هفته منتهی به 27 اردیبهشت به 23.76 درصد افزایش یافت که نسبت به هفته قبل افزایش داشت.

گزارش روند جدید بانک مرکزی از نرخ بین بانکی حاکی از آن است که این نرخ در هفته پایانی اردیبهشت ماه به 23.76 درصد رسیده است که نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است.

نرخ بین بانکی در هفته منتهی به 30 اردیبهشت، چهارشنبه 23.61 درصد بود.

روند صعودی نرخ بین بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. از هفته منتهی به 9 آذرماه، نرخ بین بانکی وارد کانال 21 درصدی شد و تا هفته منتهی به 29 بهمن در همین کانال در نوسان بود، اما از 6 بهمن ماه، این نرخ رکورد جدیدی را در کانال 22 درصدی ثبت کرد. اکنون این درصد در کانال 23 درصد است و متغیر است.

بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ بین بانکی، کریدور را از 14 درصد به 22 درصد به 17 درصد به 24 درصد رساند، اما نرخ بین بانکی دوباره به سقف کریدور جدید خود نزدیک می شود و باید دید که بانک اجازه خواهد داد که این سقف نقض شود یا خیر.

نرخ بین بانکی چقدر است؟

بانک ها ممکن است در دوره های مالی کوتاه مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی مواجه شوند. اگر بانکی کسری نقدینگی داشته باشد باید با استقراض آن را جبران کند تا این مشکل برطرف شود، برای اینکه بانک ها برای حل این مشکل نیازی به بانک مرکزی نداشته باشند، بازاری به نام بازار بین بانکی تشکیل داده اند که به هر یک از آنها وام می دهند. دیگر. . اکثر وام های بین بانکی سررسید کوتاه مدت یک هفته یا کمتر دارند. بانک ها بر اساس نرخ بهره به یکدیگر وام می دهند که به آن نرخ بین بانکی می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید