افزایش حقوق از 45 درصد به 90 درصد در رتبه بندی معلمان

افزایش حقوق از 45 درصد به 90 درصد در رتبه بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به فارس گفت: در راستای تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان، تلاش کردیم مشارکت جمعی عوامل و ذینفعان موثر را مورد بررسی قرار داده و نظرات مدیران کل استانی و مدیران استان را جلب کنیم. آموزش و پرورش. مناطق “کشوری که باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش آیین نامه رتبه بندی معلمان را پیشنهاد کرده است تا در مرحله بررسی در کمیته های دولتی و در کابینه امکان تغییر مفاد آیین نامه وجود داشته باشد.

افزایش حقوق از 45 درصد به 90 درصد
ستاری فرد با اشاره به تفاوت لایحه رتبه بندی معلمان با آنچه که قرار است اجرا شود، افزود: در لایحه ارسالی از سوی دولت قبل موضوع رتبه بندی سهمیه بندی شده و پیش بینی شده بود حداقل 55 درصد معلمان رتبه اول را کسب کنند. و دوم: «و پیش‌بینی شده بود که فقط 10 درصد معلمان رتبه 5 را کسب کنند.

وی افزود: در لایحه طبقه بندی افزایش حقوق 25 درصد است در حالی که در متنی که باید اجرا شود افزایش حقوق از 45 درصد به 90 درصد است.

همه معلمان حداقل یک بار رتبه بندی خواهند شد
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این لایحه به صراحت آمده است که معلمان با حداقل 2 سال سابقه کار در رتبه بندی قرار بگیرند یعنی معلمان سال اول و دوم در رتبه بندی قرار نگیرند، افزود: در حال حاضر همه معلمان شامل این رتبه بندی می شوند. در رتبه بندی.”

وی ادامه داد: در آیین نامه رتبه بندی معلمان، همه معلمان حداقل در یک رتبه خواهند بود و برای کسب رتبه پنج محدودیتی وجود ندارد و برای پنج رتبه نیز سهمیه وجود ندارد.

پیش بینی یک سال تسریع در کسب رتبه معلمی در مدارس روستایی، عشایری، مرزی و اختصاصی
ستاری فرد گفت: در لایحه پیشنهادی دولت مجلس، سال ها فضل و عجله در کسب رتبه پیش بینی نشده است، اما خدای ناکرده این آیین نامه و قانون به گونه ای اجرا می شود که برای معلمان شاغل در مدارس روستایی و عشایری و مرزی عمل کند. و معلمان مقطع ابتدایی استثنائا یک سال شتابزدگی در رتبه بندی خواهیم داشت.

وی افزود: در ارزیابی عناوین و امتیازات مربوط به هر رتبه، اصل و تمرکز را بر اعتماد به نفس در آموزش و پرورش قرار دادیم و اصل اعتماد به مدرسه و هیئت مدیره هر منطقه و ناحیه آموزشی است، بنابراین این دو مقامات، مدرسه و هیئت داوران منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش رتبه معلمان را تعیین خواهند کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه معلمان برای ورود به رتبه های بعدی باید 5 سال در هر رتبه بمانند اما معلمان روستایی، عشایری و مرزی، ابتدایی و استثنایی در هر رتبه به مدت 4 سال باقی می مانند. یک سال قبل رتبه بندی شده است.”

دیدگاهتان را بنویسید