افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده چقدر خواهد بود؟

افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده چقدر خواهد بود؟

روز جدید رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین استان تهران در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز گفت: افزایش حقوق مربوط به شورای عالی کار است. طبق ماده 111 قانون کار که حداقل مزد است، به تصمیم شورای عالی کار اطلاق می شود.

علی دهانوکیا افزود: شورای عالی کار هنوز در مورد حداقل دستمزد تصمیم گیری نکرده است و هر تصمیمی که در این شورا گرفته شود و در نهایت با توافق سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت بر اساس حداقل دستمزد مستمری بگیران و سایرین باشد. سطوح باید توسط زنجیره تامین از طریق دولت پیگیری شود تا به توافق برسد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان حراست استان تهران ادامه داد: در حال حاضر وضعیت درآمد مستمری بگیران تقریباً یک سوم سبد هزینه خانوار است و در شرایط بسیار سختی به سر می برند.

دهنکیا گفت: بازنشستگان 30 یا 35 سال کار کرده اند اما امروز در شرایط خوبی زندگی نمی کنند و همه فرصت های آنها پر شده و تامین زندگی آنها سخت است.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقایان رییسی و عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رئیس شورای عالی کار نیز هستند، این است که دوباره به ما قول ندهند که در آینده با کاهش تورم، بودجه کاهش یابد. “خانواده را بزرگ کنید و سفره خانواده را رنگارنگ تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید