افزایش حقوق کارکنان از نیمه دوم سال 1401 اجرایی می شود

افزایش حقوق کارکنان از نیمه دوم سال 1401 اجرایی می شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: بر اساس پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس، افزایش حقوق کارمندان، مستمری بگیران و مشمولان کمیته رفاه و مزایا خواهد بود. از نیمه دوم سال جاری اعمال شود.

محسن زنگنه روز جمعه افزود: بر اساس لایحه پیشنهادی دولت با عنوان «لایحه تعدیل حقوق کارکنان کشوری و بازنشستگان کشوری و لشکری» از ابتدای مهرماه سال جاری حقوق کلیه کارکنان دولت مشمول این قانون تعیین می شود. و خدمت سربازی حدود سه هزار امتیاز در حقوق پایه خواهد بود که معادل بیش از یک میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه حق خانواده 2 برابر و تقریباً بین 5 تا 20 درصد حقوق مختلف افزایش می یابد، ادامه داد: در حوزه اقشار آسیب پذیر که تحت حمایت کمیسیون حمایت و مراقبت اجتماعی هستند، بین 15 تا 30 درصد است. درصد مزایای معیشتی افزایش می یابد.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی به عدم رعایت انصاف در پرداخت سازمان ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و افزود: بر این اساس مستمری های ویژه بازنشستگی تمامی دستگاه ها 35 درصد افزایش می یابد.

زنگنه همچنین در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان گفت: حداقل 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود.

وی در خصوص منابع مالی این افزایش اظهار داشت: برای این منظور بیش از 50 هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری کشور پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید