کلیباف: افزایش حقوق کارکنان در سال 1401 به بودجه رتبه بندی معلمان اضافه می شود

کلیباف: افزایش حقوق کارکنان در سال 1401 به بودجه رتبه بندی معلمان اضافه می شود

روز جدید رئیس مجلس گفت: در سال 1401 25 هزار میلیارد تن اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان اعطا شد و از آنجایی که افزایش حقوق همه کارکنان مطابق قانون خدمات کشوری است، این درصد و رقم به اعتبار و بودجه معلمان اضافه می شود.

جبار کوچکی نژاد نماینده راش در مجلس امروز در صحن علنی مجلس و در تذکری درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: 3 نفر از اعضای لایحه رتبه بندی معلمان تصویب و ارسال شده اند اما مشکل الان این است که لایحه رتبه بندی در مجلس رفته است. دستورالعمل قانون خدمات کشوری قرار بود معلمان تا 80 درصد معلمان حقوق بگیرند، اما در ماده 7 رتبه بندی معلمان محدود است و تنها 10 درصد از آنها می توانند از مزایای رتبه بندی بر اساس این تقسیم بندی بهره مند شوند.

کوچکی نژاد ادامه می دهد: در آموزش عالی چنین محدودیتی وجود ندارد، اما در آموزش و پرورش ایجاد می شود و حقوق معلم ضایع می شود و با این شرایط ارتقای معلم از بین می رود و معلم انگیزه ای نخواهد داشت. رتبه بندی شفافیت لازم را ندارد.

محمدباکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع صحت ندارد و دلیل آن این است که هدف ما در رتبه بندی ارتقای جایگاه و جایگاه معلم در جامعه و آموزش و پرورش اسلامی است. «در بند 2 ماده 2 وقتی تعاریف می شود معلمان را تعریف کرده ایم، این رتبه بندی فقط مختص معلمان است اما شامل ادارات اداری و خدماتی نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است معلم باید بالاتر از وظیفه کشوری باشد اما ممکن است در این رتبه بندی افرادی که شغل معلمی دارند نیز حضور داشته باشند. معلم یعنی رفتن به کلاس، حتی اگر مدیر مدرسه باشد، اگر 24 ساعت در هفته تدریس کند، می تواند در رتبه بندی قرار بگیرد. باید از افزودن تعاریف دیگر به معلم خودداری کنیم.

جبار کوچکی نژاد در ادامه سخنان کلیباف در تشریح سخنان وی گفت: اگر معلمی در دفتر یکی از نمایندگان مجلس مأمور ویژه شود یا مثلاً یک تا دو سال فرماندار و بخشدار شود، باید مشمول قانون شود. رتبه بندی معلمان و اینکه این حد تعیین شده نادرست است و باید شامل رتبه بندی شود.

کلیباف بار دیگر در پاسخ به این نماینده توضیح داد: هرکس مدرس دانشگاه باشد اما تدریس نکند نمی توان مدرس دانشگاه محسوب شد. معلمی که استاندار شود دیگر معلم محسوب نمی شود.
سید محمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس و دولت متاسفانه در حساب بودجه یکسان است. سال 1401 نیز اگر اجرای رتبه بندی معلمان در سال جاری 6 ماهه باشد اما سال آینده این اعتبار یک ساله در نظر گرفته شده و برای رتبه بندی معلمان قابل قبول نیست که سال آینده با این رقم اعمال می شود.

کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: برای سال 1400 که اعلام می کنیم 12 میلیارد و 550 میلیون جلد برای رتبه بندی معلمان اختصاص یافته است، به این دلیل است که تصمیمات از 31 شهریور 1400 است و با همین حساب و کتاب تعداد واحدهای مورد نیاز برای انجام رتبه بندی معلمان به نصف کاهش یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: برای سال 1401 برای اجرای رتبه بندی معلمان 25 هزار میلیارد تن اعتبار در نظر گرفته شد و بار مالی این قانون تامین شد و به دلیل اینکه افزایش حقوق همه کارکنان مطابق قانون عمران است. خدمات این درصد و این رقم به اعتبار و بودجه رتبه بندی معلمان اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید