مجلس 15000 میلیارد تن به بودجه رتبه بندی معلمان اضافه کرده است

مجلس 15000 میلیارد تن به بودجه رتبه بندی معلمان اضافه کرده است

کاسم احمدی لاشکی گفت: ساختار آموزش و پرورش به گونه ای است که اشتباهات افراد در آن کل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک دهه از ابلاغ سند تحول بنیادین می گذرد، اما تاکنون به جز سخنرانی و جلسه، کادری را آموزش نداده ایم، افزود: در این راستا، این سند برای ایجاد تحول بنیادین در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین مستلزم اولویت بندی آموزش و پرورش و دولت است، ادامه داد: معلمان مهم ترین رکن آموزش و پرورش هستند و اگر انتظارات آنها از جمله اجرای طرح رتبه بندی را برآورده نکنیم. به اهداف آموزشی خود برسیم.”

احمدی لاشکی گفت: اگر معلم مناسب، متخصص و شایسته تربیت نکنیم و دانشگاه فرهنگیان را در اولویت قرار ندهیم، در حوزه توسعه منابع انسانی موفق نخواهیم شد.

وی با اشاره به کمبود جدی معلم در یک دهه اخیر تصریح کرد: یکی دیگر از نیازهای حوزه آموزش تغییر برنامه درسی است چرا که محتوای کتاب ها باید متناسب با نیاز جامعه تغییر کند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه تدوین کتب درسی بر اساس معیارهای سردار سلیمانی برای تداوم مباحث درسی حائز اهمیت است، افزود: ارزشیابی و ارزشیابی از دیگر حوزه هایی است که مغفول مانده و این وضعیت در دوران ولیعهد بدتر شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال آینده 25 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده است، گفت: مجلس نیز 15 هزار میلیارد تومان به این رقم اضافه کرد تا افزایش یابد تا به این رقم برسد. در مجموع 40000 میلیارد تن.

احمدی لاشکی از توزیع 13 هزار میلیارد تن دیگر در رتبه بندی فرهنگیان خبر داد و گفت: باید برای همه کارهایمان اپلیکیشن آموزشی داشته باشیم و انتظار داریم این مهم توسط همه مدیران ارشد گیلان محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید