افزایش حقوق کودک و حقوق خانوادگی کارکنان در سال آینده

افزایش حقوق کودک و حقوق خانوادگی کارکنان در سال آینده

میثم لطیفی با اشاره به مدل افزایش تدریجی دستمزد گفت: بخشی از این مدل با مالیات اجرا می شود و برای بخشی دیگر مدلی ارائه کرده ایم که در آن یک عدد ثابت تحت عنوان احیای دستمزد به تصمیمات استخدامی اضافه می شود. همکاران . مثلاً کسي که 5 ميليون مي گيرد، وقتي 6 ميليون مي شود، نرخش خيلي بيشتر از کسي است که 30 ميليون تومان مي گيرد و الان 31 ميليون تومان است. اعتقاد من این است که مدل درصدی، مدلی است که شکاف ها را افزایش می دهد، بنابراین پیشنهاد ما حتی در لایحه این بود که یک عدد ثابت به دستور کار همه کارکنان اضافه شود، اما در مدل درصدی، وقتی می گوییم. ، 20 و 25 و 30 درصد برای فردی که 6 میلیون تومان می گیرد یک عدد می شود مثلاً 7200 و برای کسی که 30 میلیون تومان می گیرد می شود 6 میلیون تومان که بسیار بیشتر از نفر قبلی است و می تواند مبلغ باشد. از مجموع دستمزد او می خواستیم الگو را دنبال کنیم و احساس می کنیم اگر می خواهیم عدالت اجرا شود باید این مسیر را طی کنیم.

لطیفی از پنجمین اقدام افزایش حقوق کودک و خانواده خبر داد و گفت: این رقم در سال گذشته 100 میلیون و 200 هزار تومان بود اما سال آینده حقوق کودک و خانواده رقم خوبی خواهد بود و فکر می کنم 600 و 300 هزار تومان باشد. .

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از دیگر اقدامات انجام شده به تهیه قانون جامع نظام حقوق و دستمزد اشاره کرد و گفت: آخرین قانونی که در این زمینه داریم قانون کارکنان کشوری است که در سال 1388 به تصویب رسید. ; البته ما همچنان در حال اجرای قانون نظام هماهنگ سال 70 و قانون استخدام کشوری سال 1345 برای تعدادی از همکاران هستیم، بنابراین پیشنهاد ما تشکیل کارگروهی است تا بتوانیم قانون جامعی را تدوین کنیم که بر اساس این قانون باشد. ..

لطیفی اضافه کرد: اگر یک قانون داشته باشیم به جای داشتن چندین مصوبه و چند نوع روش محاسبه، با مدل محاسبه ضمن رعایت تفاوت ها، عدالت در پرداخت ها نیز محقق می شود.

معاون رئیس جمهور پرداخت دستمزد بر اساس بهره وری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در جهت احیای حقوق کارکنان کشوری عنوان کرد و گفت: در این مدل پرداختی که از دستور خارج می شود اضافه کار نامیده می شود یا اگر عملکرد فوق العاده باشد اجازه می دهیم به این صورت. که برخی شرکت ها و سازمان ها پیشنهاد می کنند بر اساس عملکرد پرداخت شود و صرفا جنبه ترمیمی نداشته باشد و در واقع فردی که بیشتر تلاش می کند و تلاش بیشتری می کند از حداقل های موجود بهره بیشتری می برد.

دیدگاهتان را بنویسید