حقوق بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح در سال آینده افزایش می یابد

حقوق بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح در سال آینده افزایش می یابد

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران نیروهای مسلح گفت: یکی از ارکان مهم کشور نیروهای مسلح است. که باید به این رکن مهم توجه بیشتری شود، هم از نظر معیشتی و هم باید از هر نظر در کشور این کار انجام شود، اما متاسفانه در سال های اخیر چندان به این قشر از جامعه توجه نشده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید حقوق و دستمزد کارکنان نیروهای مسلح افزایش می یافت، افزود: ستاد کل نیروهای مسلح در این مدت اقدامات خوبی انجام داده است اما این امر مستلزم حمایت همه جانبه دولت است. و انتظار داریم دولت در برنامه هفتم و لایحه بودجه 1402 به این گروه توجه بیشتری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیشنهادهایی در کمیسیون امنیت ملی به دولت و ستاد کل کشور برای تقویت بنیه مالی و حقوق و مزایای کارکنان و مستمری بگیران نیروهای مسلح ارائه شده است. و این پیشنهادات حتماً در برنامه هفتم و بودجه 1402 لحاظ خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: مهمترین گروهی که نباید فراموش شود نیروهای مسلح بازنشسته هستند و این انتظار وجود داشت که دولت در لایحه بودجه 1401 توجه ویژه ای به این قشر از جامعه داشته باشد و مجلس نیز خواستار توجه ویژه دولت است. به نیروهای نظامی بازنشسته در بودجه 1402. مسلح شود

وی بیان کرد: سال گذشته در بودجه 1401 تقریباً 26 هزار میلیارد برای تعدیل حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در نظر گرفته شد که 5 هزار میلیارد تومان به این رقم اضافه شد زیرا نیروهای مسلح بازنشسته مستحق رفاه نسبی هستند. و دولت و ستاد کل نیروهای مسلح موظف به تامین این رفاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید