افزایش دستمزد مستمری بگیران متناسب با تورم و تثبیت معادله

افزایش دستمزد مستمری بگیران متناسب با تورم و تثبیت معادله

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، قریشی به عنوان اولین نماینده مستمری بگیران حاضر در این مراسم به مشکلات این قشر از جامعه اشاره کرد و گفت: رفع تبعیض بین یک مستمری بگیر. و یک مستمری بگیر دیگر در شرایط مساوی و رفع تبعیض مستمری بگیر با کارگر برابر یکی از مهمترین دغدغه های مستمری بگیران کشور است.

وی با بیان اینکه موسسات طبق قانون موظف به کمک نقدی و غیرنقدی به مستمری بگیران و همچنین شاغلان هستند، گفت: متاسفانه هنوز برخی نهادها این قانون را رعایت نمی کنند و اولین خواسته ما رفع تبعیض بین بازنشستگان از سوی دستگاه های اجرایی است. .

وی خواستار دومین درخواست بازنشستگان برای رعایت قوانین شد و گفت: از سال 1385 مفاد ماده. 85 قانون مدیریت کارکنان دولت که توسط دولت تهیه می شود. این قانون تاثیر بسزایی در معیشت مستمری بگیران دارد. خانواده هایی را می شناسیم که بیش از 50 درصد درآمد خود را صرف هزینه های درمانی می کنند.

لایحه همسان سازی دائمی باید به مجلس برگردد

قریشی به سلامت روان بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مالی نیز بر سلامت روانی بازنشستگان تاثیرگذار است. این باید به بهبود روحیه بازنشستگان کمک کند. آنچه مهم است احترام به بازنشستگان است.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت بر صندوق بازنشستگی و شرکت های آن بیشتر شود، گفت: در این حوزه باید بازنشستگان توانمند شوند و از توان و کمک بازنشستگان در فرآیندهای نظارتی استفاده شود.

نماینده مستمری بگیران حاضر در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان موضوع مهم دیگر را اجرای صحیح و تجمیع همسان سازی عنوان کرد و گفت: هنوز به پوشش 90 درصدی که تعیین شده نرسیده ایم و می خواهیم مدیر عامل صندوق بازنشستگی مقدمات دائمی شدن لایحه همسان سازی را فراهم کند به مجلس برگردد و این لایحه دائمی شود.

میانگین حقوق بازنشستگان حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان است

به گفته قریشی، متوسط ​​حقوق بازنشستگان کشوری در حال حاضر حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی یک میلیون تومان هم برای بازنشستگان کم نیست.

وی تصریح کرد: افزایش 15 درصدی برای مستمری بگیران درمان صادر شده اما پرداختی صورت نگرفته است و این شرایط مناسبی برای مستمری بگیران نیست که باید اصلاح شود و اعتبارات لازم برای پرداخت این افزایش ها و معوقات پرداخت شود.

این عضو بازنشسته کانون بازنشستگان سازمان حاکمیت با ارائه دو پیشنهاد گفت: نخست اینکه جایگاه صندوق بازنشستگی کشوری به سازمان بازنشستگی ارتقا یابد، زیرا مشکلات بازنشستگان تنها اقتصادی نیست، بلکه مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز مطرح است. نیاز دارد. قطعاً اگر صندوق به سازمانی ارتقا پیدا کند، بعد از برنامه هفتم به جایی می‌رسیم که سازمان بازنشستگی خودکفا شود.

وی در خصوص پیشنهاد دوم خود گفت: مراکز بازنشستگی در کشور بسیار زیاد است بنابراین پیشنهاد تشکیل شورای عالی کانون های بازنشستگی را داریم. به این ترتیب مجلس، دولت و سایر دستگاه ها می دانند طرف چه کسانی هستند. همچنین مشکلات مستمری بگیران را محاسبه و پیشنهاد مشخص و روشنی را به مسئولین ارائه می کند.

درد بازنشستگان را بشنوید

اشرف، یکی دیگر از نمایندگان مستمری بگیران و از اعضای کانون بازنشستگان سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: توصیف سختی های زندگی مستمری بگیران و احیای معیشت آنها غیرممکن است. تعیین یک روز در تقویم برای بازنشستگان و سالمندان کافی نیست.

وی بیان کرد: تورم پارسال 40 تا 50 درصد بود اما افزایش دستمزد 10 درصد بود. سوال اصلی این است که آیا مسئولان می توانند با حقوق فعلی بازنشستگان که به طور میانگین حدود 8 میلیون تومان است، برنامه ای برای مدیریت زندگی بازنشستگان ارائه دهند؟

وی ادامه داد: افزایش دستمزد متناسب با تورم، همسان سازی دائمی، بیمه سلامت بازنشستگان، بند 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک به ایجاد تشکل های بازنشستگی فراگیر، افزایش طرح های خدمات محور، اعلام 9 هزار میلیارد تومان مربوط به همسان سازی، تعیین علت حذف برخی یارانه ها بازنشستگان، تشکیل کسری از مستمری بگیران در مجلس و تعمیم کد رهگیری بیمه سلامت از مهم ترین نیازها و درخواست های بازنشستگان از مسئولان است.

اجرای طرح حمایتی برای افزایش قدرت خرید مستمری بگیران کشوری

مدیر کل فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری پس از سخنان نمایندگان کانون های بازنشستگی با بیان اینکه طرح های حمایت از بازنشستگان از این صندوق تدوین شده و در حال اجراست، گفت: امکان کاهش و بازپرداخت خرید به مستمری بگیران ارائه شده است.

محمود مرتضی‌فرد با اشاره به برگزاری این مراسم به صورت حضوری پس از دو سال وقفه ناشی از کرونا، گفت: در این دو سال تجلیل و تجلیل از بازنشستگان به صورت مجازی انجام شد.

وی افزود: اخیرا جشنواره های ورزشی بازنشستگان آغاز شده و این جشنواره در دهه ولایت با حضور 4 هزار مستمری بگیر در هشت رشته در مجموعه های ورزشی و خانه های امید استان های مختلف برگزار شد.

اسکندری: مشکل جدی کشور تورم است و هر چقدر هم بدویم به تورم نمی رسیم. باید در نظر گرفت که ریشه تورم کجاست و علت آن چیست. معیشت مستمری بگیران دغدغه همیشگی ما چه از نظر دستمزد و چه از نظر مزایای جانبی است.

مدیرکل فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به برگزاری مراسم راهپیمایی ملی بازنشستگان در هفته گذشته و اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره ورزشی اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی در صندوق یکی از مواردی است که موارد مهمی که تبدیل به یک اصل اساسی شده است و همه مدیران و معاونان بخشی از انرژی خود را در این مسیر صرف می کنند و در کنار پرداخت حقوق به مسئولیت اجتماعی نیز توجه می کنند.

مرتضی فرد ادامه داد: طرح هایی برای کمک به مستمری بگیران این صندوق طراحی شده و در حال اجراست. در طرح کمکی مبلغی به فیش حقوقی مستمری بگیران واریز می شود و می توانند با مراجعه به فروشگاه های مورد نظر کالای مورد نیاز خود را به صورت تخفیف و اقساط خریداری کنند.

اصلاح سن بازنشستگی در دستور کار است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پایان با تاکید بر اینکه قوانین بازنشستگی باید تغییر کند، گفت: باید اصلاحات پارامتریک انجام شود که یکی از آنها سن بازنشستگی است. امید به زندگی بهتر شده است، اما ما سن بازنشستگی را پایین آورده ایم و برعکس عمل کرده ایم. چنین اصلاحاتی بسیار جدی در دستور کار است.

محمد اسکندری با بیان اینکه معیشت صندوق بازنشستگی یکی از مواردی است که صندوق بازنشستگی به آن نگاه می کند، محمد اسکندری در خصوص شکایت مبنی بر عدم پرداخت برخی معوقات گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق بازنشستگان به طور کامل کار می کند. تابع سازمان برنامه و قانون بودجه است و درخواست ها را پیگیری می کنیم».

اصلاحات پارامتریک باید انجام شود که یکی از آنها سن بازنشستگی است. امید به زندگی بهتر شده است، اما ما سن بازنشستگی را پایین آورده ایم و برعکس عمل کرده ایم. چنین اصلاحاتی بسیار جدی در دستور کار است

وی با بیان اینکه معیشت مستمری بگیران دغدغه همیشگی ماست، گفت: مشکل جدی کشور تورم است و هر چقدر هم بدویم به تورم نمی رسیم. این یک موضوع جدی است. باید در نظر گرفت که ریشه تورم کجاست و علت آن چیست. معیشت بازنشستگان دغدغه همیشگی ما چه از نظر دستمزد و چه از نظر بیمه تکمیلی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: در کشور ما ماده 85 قانون مدیریت کارکنان کشوری اجرا نمی شود یا تبعیض وجود دارد که برای آن سخت تلاش می کنیم. برخی موسسات که بودجه خوبی می گیرند به کارکنان و مستمری بگیران خوب می رسند، اما برخی که پرسنل و مستمری بگیران زیادی دارند این مراقبت را ندارند.

اسکندری با اعلام این خبر که امکان خرید با تخفیف و بازپرداخت مجدد و گسترده تری باز شده است، گفت: مستمری بگیران می توانند تا سقف 50 میلیون تومان خرید کنند که البته میزان دقیق آن بستگی به میزان حقوق آنها دارد. کمیسیون او به شش درصد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: خبر وام ضروری بازنشستگان نیز اعلام شد. یک بار وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران را به روز کردیم و به متقاضیان پرداخت شد. امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک دوباره به همه کسانی که در صف هستند وام بدهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره درخواست برخی بازنشستگان برای توقف یارانه گفت: ما هم درخواست کرده ایم که به مرکز تماس خود دسترسی داشته باشند تا بتوانیم پاسخگوی مستمری بگیران باشیم. اما ما فقط می توانیم در این حد عمل کنیم و پاسخگو باشیم که چرا یارانه آنها کاهش یافته است، اما به طور کلی این موضوع در حوزه ما نیست، اما امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می دهیم بتوانیم پاسخگو باشیم و اقدام مناسب انجام دهد.

اسکندری درباره پایین بودن سن بازنشستگی در کشور نیز گفت: قانون بازنشستگی در کشور ما مشکلات زیادی دارد. حداقل سن بازنشستگی باید در نظر گرفته شود. اکنون میانگین سن بازنشستگی صندوق ملی حدود 51 سال است. این دوره جدید سرآغاز بلوغ و شکوفایی به ویژه در عرصه حکومت داری است. در حوزه بازنشستگی سیاست هایی داشته ایم که به نظر من اشتباه است.

وی ادامه داد: ابلاغ سیاست های رهبری در تامین اجتماعی به معنای آغاز اصلاحات است. ما پیش نویس پیشنهادی خود را به وزیر ارسال کرده ایم و این قوانین بازنشستگی باید تغییر کند. اصلاحات پارامتریک باید انجام شود که یکی از آنها سن بازنشستگی است. امید به زندگی بهتر شده است، اما ما سن بازنشستگی را پایین آورده ایم و برعکس عمل کرده ایم. چنین اصلاحاتی بسیار جدی در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید