افزایش دستمزد کارگران و مستمری بگیران کجا رفت؟

افزایش دستمزد کارگران و مستمری بگیران کجا رفت؟

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین ادامه داد: تورم در حال حاضر نزدیک به 50 درصد است و با شرایطی که در پیش داریم پیش بینی می شود تا اسفندماه به 70 درصد برسد. اینکه رئیس بانک مرکزی می گوید حقوق کارگران باعث تورم شده است به نظر من دور از واقعیت است، اظهار نظر دقیقی وجود ندارد و نیست.
وی گفت: برابری 25 درصدی یکی از مواردی است که کارگر به آن نگاه می کند. دو سالی است که مطالبات تامین اجتماعی پرداخت نشده و اعلام می کنند که دولت پرداخت نکرده است، این موضوع باید حل شود.
طبقه کارگر روز به روز فقیرتر می شود
این فعال کارگری با بیان اینکه درمان یکی از حوزه های مهم کاری و بازنشستگی است، تصریح کرد: حق بیمه پرداخت می کنیم اما درمان ما آزادانه محاسبه می شود و اگر نیاز به یک عمل ساده داشته باشیم باید سی سال پس انداز برای آن بپردازیم.
وی در خصوص دستمزد منطقه ای گفت: وزیر کار باید به این موضوع ورود کند و بررسی کند که نماینده کارفرما در شورای عالی کار کجاست، یکسری موارد وجود دارد که منطقی نیست و منطقی نیست.
کریمی تاکید کرد: ابتدا باید تورم را به روز تعریف کرد، شکاف طبقاتی و نابرابری را کاهش داد، باید به این سوال پاسخ داد که آیا شرایط فعلی، تورم و افزایش قیمت ها در دست طبقه کارگر است، در شرایطی. در جایی که تورم رو به افزایش است، سبد یک خانواده چهار نفره حداقل 20 میلیون تومان خواهد داشت و حتی در صورت افزایش 100 درصدی دستمزد، قدرت خرید کمتر از سال قبل خواهد بود.
وی ادامه داد: ما نمی خواهیم دولت دستمزدها را بالا ببرد، اگر اقتصاد را به وضعیتی که اعزام کردند، می گفتند دلار پایین می آید اما در عمل می بینیم که چه شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: ما کارگران و مستمری بگیران وفادارترین قشر جامعه پشت انقلاب هستیم و با این حرف ها بیرون نمی آییم، اما در مقابل شرایط، جامعه کارگران و مستمری بگیران هر روز در حال سقوط است و فقیرتر می شود و این زیباست. این انقلاب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید