افزایش ظرفیت تولید برق کشور یکی از محوری ترین برنامه های دولت سیزدهم است/ ساخت 100 نیروگاه خورشیدی در هیرمند


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813329

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان:

خلیل عوض زاده گفت: توسعه انرژی های تجدیدپذیر یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشور است که در دولت سیزدهم به عنوان یکی از برنامه های محوری افزایش ظرفیت تولید برق در کشور مطرح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلیل عوض زاده; مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این شرکت، کمیته یاری امام خمینی (ره) و بانک رسالت این استان در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک گفت: نیروگاه وی گفت: طی فاز اول این تفاهم نامه بیش از 100 نیروگاه خورشیدی در شهرستان هیرمند ساخته می شود.
وی افزود: 110 واحد انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی با تولید 690 کیلووات در حوزه توزیع برق در این استان فعال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: تعداد نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت 5 کیلووات در استان 103 واحد، تعداد نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت 20 کیلووات سه، تعداد نیروگاه های خورشیدی است. با ظرفیت 10 کیلووات یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 50 نیروگاه 2 کیلوواتی و تعداد نیروگاه های بادی استان یک واحد با ظرفیت انرژی پنج کیلووات می باشد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به گفته کارشناسان حوزه انرژی های تجدیدپذیر از نظر ساعت آفتابی، دمای منطقه و باد یکی از استعدادهای کشور در استفاده از انرژی های پاک است.

عوض زاده اذعان داشت: در جریان امضای تفاهم نامه توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و بررسی تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی و انرژی و انرژی وجوه سرمایه گذاری سازمان بهره وری (ساتبا) بین بخش خصوصی در استان سیستان و بلوچستان توزیع می شود.

وی افزود: صادرات انرژی به استان ها و کشورهای همجوار در افغانستان و پاکستان علاوه بر ایام پیک و فصول پرآب سال یکی دیگر از جذابیت های سرمایه گذاران در این بخش است.

وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر از پنج کیلووات تا هفت مگاوات در حوزه شرکت توزیع برق استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت تولید انرژی از 5 تا 15 کیلووات در بخش داخلی و بیشتر از حوزه سرمایه گذاری است. سیستان و بلوچستان درخواست خود را اعلام و پس از تایید فنی درخواست خود را در «سامانه مهرسان» ثبت کنند.

مراسم افتتاح 25 نیروگاه خورشیدی در روستای ملاعلی هیرمند با حضور ویدئو کنفرانس ریاست جمهوری و استاندار سیستان و بلوچستان در اتاق جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید