نیروگاه خورشیدی 2 مگاواتی در شهرستان بهار ظرفیت تزریق برق استان


ساعت: 17:05
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884290

نیاز به پرداختن به منابع انرژی تجدیدپذیر در شرایط خشکسالی؛

نیروگاه خورشیدی دو مگاواتی آرد سینا اولین نیروگاه خورشیدی در راستای پی ریزی و توسعه و ترویج انرژی های تجدیدپذیر در شهرستان بهار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; هادی طهور نماینده کارفرما در نیروگاه ارد سینا در گفتگو با خبرنگار ما؛ وی با اشاره به اهمیت امنیت انرژی و کنترل میزان آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای گفت: توسعه و ترویج انرژی های تجدیدپذیر یکی از اولویت های توسعه فناوری های نوین انرژی، انرژی خورشیدی است که محیط زیست را آلوده نمی کند و انرژی فسیلی به محیط زیست آسیب نمی رساند و نیروگاه هسته ای و نیروگاه خورشیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است 2مگاوات اولین نیروگاه خورشیدی شهرستان بهار است که با حمایت مسئولان شهری به بهره برداری می رسد..


طهور با اشاره به ظرفیت دو مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرک بهار گفت: برای ارتقای بهره وری و استفاده هر چه بیشتر از منابع تجدیدپذیر، لایحه تشکیل سازمان بهره وری انرژی های تجدیدپذیر و برق (ساتبا) ارائه شد. به شوراي اسلامي توسط هيأت محترم وزرا و در اين راستا نيروگاه دو مگاواتي بهار در دو مرحله 25اسفند 1399 و 18رمضان امسال1401) با حضور محمود کمانی؛ معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر طوسلی; پورمجاهد نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس؛ معاونت اقتصادی استانداری همدان باز است و کاربری این نیروگاه منطقه متصل به شبکه استان همدان و تزریق شده به شبکه استانی است که طرف قرارداد سازمان انرژی های تجدیدپذیر تهران و شرکت برق در همدان است. ، که به شبکه متصل شده و تزریق انجام می شود..


وی تصریح کرد: این ظرفیت دو مگاوات در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار با سرمایه بزرگ است. 50میلیارد تومان وام بانکی و کمک های خصوصی به این شرکت اتفاق افتاد و امیدواریم با توجه به پتانسیل موجود و حمایت مسئولین بتوانیم چشم اندازی برای بهره برداری و توسعه این فناوری برای منابع تجدیدپذیر در شهر و روستا داشته باشیم..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید