افزایش قیمت بلیت اتوبوس در تهران

اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی کرایه ها و قیمت بلیت حمل و نقل عمومی و بررسی قیمت بلیت اتوبوس ها را بررسی کردند و تشکری هاشمی گفت: تخفیفی که برای مترو برای گروه های مختلف در نظر گرفته ایم نیز در نظر گرفته شده است. اتوبوس ها “

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین افزایش قیمت بلیت‌های شخصی و دولتی برای اتوبوس‌ها ۲۵ درصد است. درصد افزایش کرایه دارند و از آنجایی که برخی خطوط شامل افزایش 25 درصدی نمی شود، به طور متوسط ​​اعلام می کنیم بلیت اتوبوس 25 درصد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تبصره های این لایحه نشان می دهد تعرفه ناوگان مینی بوس 1.2 برابر خطوط اتوبوسرانی است، گفت: قیمت اتوبوس های بسته نیز نسبت به امسال 35 درصد افزایش می یابد.

وی گفت: اتوبوس برای معلولان، جانبازان و غیره رایگان است.

به گزارش ایسنا، تمامی این پیشنهادات با رای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

هاشمی افزود: در یکی از تبصره ها آمده است که اگر شهرداری بتواند از اتوبوس تمیز در ناوگان استفاده کند قیمت بلیت دو برابر می شود چرا که قیمت ناوگان دو برابر ناوگان عادی است و سرمایه گذاران باید روی آن سرمایه گذاری کنند. .

اقراریان در پاسخ به این تذکر گفت: دوبرابر شدن کرایه در خطوط منطقی نیست، چرا که اگر همه اتوبوس ها تمیز بودند و کسی نمی خواست سوار اتوبوس شود و هزینه بیشتری پرداخت کند، چه؟

وی ادامه داد: می دانیم شهرداری مشکلاتی دارد. اما تصمیم بر این است که از دولت درخواست بگیریم نه اینکه به مردم فشار بیاوریم و شورا نباید با اعمال فشار بر مردم این اشتباه را مرتکب شود.

مظفر یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز گفت: درست است که بخش خصوصی باید توجیه اقتصادی برای فعالیت های خود داشته باشد، اما راه های بهتر از فشار آوردن به مردم می توان یافت.

آقامیری، یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز گفت: هزینه اتوبوس باید تامین شود و متاسفانه بخش خصوصی به دلیل مشکلات تعمیر و نگهداری تمایلی به کار ندارند. نباید به مردم فشار آورد و باید به فکر مشوق ها باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش 50 درصدی تعرفه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه باعث افزایش رغبت رانندگان می شود، گفت: در صورت عدم تعدیل کرایه اتوبوس در روزهای پنجشنبه و جمعه، رانندگان به خط نخواهند آمد و خانواده ها مجبور به پرداخت چندین برابر کرایه خواهند شد. برای دیگران وسایل نقلیه

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این اظهارات گفت: مشکل حمل و نقل اتوبوسرانی با دو یا سه برابر شدن تعرفه ها حل نمی شود، بلکه در جامعه پارادوکس ایجاد می کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود که این بخش مسکوت بماند.

تشکری هاشمی افزود: در تبصره دیگری افزایش تعرفه در سرویس شبانه و همچنین مناسبت های ملی و مذهبی و غیره پیش بینی شده است. واحد متعهد می شود طبق دستور کتبی شهردار تهران و وام های ارائه شده به شهردار به ارائه خدمات بپردازد.

وی افزود: قیمت اتوبوس مدارس مانند گذشته و 25 درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا، این پیشنهادها نیز به تصویب رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید