افزایش قیمت شیرینی و شکلات در راه است

تقریباً دو ماه پیش قیمت جدید شکر از سوی سازمان حمایت اعلام شد، اما آن سازمان اشتباهاتی در جمله بندی داشت و در نتیجه این پیام به معاون اول رئیس جمهور بازگردانده شد. از آن زمان تاکنون، قیمت گذاری جدید شکر ادامه یافته و در نتیجه توقف تولید، عرضه و فروش شکر، زیان بی سابقه ای را به کارخانه داران وارد کرده است. سرانجام روز گذشته سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قیمت جدید هر کیلوگرم شکر برای مصرف کننده را 28 هزار تومان اعلام کرد.

آنها در حال ایجاد بحران قیمت شکر هستند

علیرضا اشرف، یکی از اعضای انجمن صنعت قند ایران در گفت و گو با شبکه شرق با اشاره به وجود شکر در کشور گفت: وقتی کارخانه ها قیمت نداشتند، نمی توانستند عرضه کنند. قیمت گذاری شکر به عنوان دیگر امور اداری کشور تلقی می شود و مشکلی که در 2 روز قابل حل است در 20 جلسه که با 10 روز تاخیر برگزار می شود حل می شود و در نتیجه این تاخیرها زیان هولناکی به کارخانه داران وارد می شود.

در میان این تاخیرها، تنها کارخانه داران متحمل ضرر و زیان نشدند، بلکه به دلیل عدم عرضه شکر در بازار، قیمت آن برای مصرف کننده نهایی افزایش چشمگیری پیدا کرد. به گفته رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در حالی که قیمت مصوب شکر 18 هزار تومان و قیمت فروش آن در بانک ها 19 هزار و 500 تومان تعیین شده بود، دلالان قیمت شکر را به هر نرخی که می خواستند تعیین کردند، بنابراین اکنون شکر. با قیمت 35 هزار تومان در بانک ها یافت نمی شود.

آب نبات و شکلات گران خواهد بود

افزایش قیمت شکر و کمبود آن در ماه های منتهی به قیمت گذاری، مشکلات زیادی را برای مشاغل مرتبط ایجاد کرد. جمشید موچایی، دبیر اتحادیه قنادی و شکلات در گفت و گو با شبکه شرق گفت: در این 2 ماه که کارخانه داران از عرضه شکر خودداری کردند، از ذخایر شکر خود استفاده کردیم که در حال حاضر رو به اتمام است و با افزایش میزان شکر. قیمت شکر که اخیرا اتفاق افتاده طبیعی است که آب نبات ها و شکلات ها هم گران شوند زیرا یکی از مواد اولیه این صنعت شکر است.

دیدگاهتان را بنویسید