افزایش قیمت طلا با ادامه ناآرامی در بازارهای جهانی/ طلافروشان جذب مشاغل دیگر شدند


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834335

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: قیمت هر اونس طلای جهانی افزایش چشمگیری داشته است، اگر بازار جهانی همچنان در آشفتگی باقی بماند، قیمت طلا می تواند بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هوشنگ شیشه بران در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا گفت: در حال حاضر بازارهای مالی در داخل منتظر نتیجه مذاکرات وین هستند و از سوی دیگر تنش بین اوکراین و روسیه مستقیما بر اونس جهانی تاثیر گذاشته است اما پیش بینی ها نویدبخش است. که در صورت توافق هسته‌ای قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: درگیری روسیه و اوکراین، طلا را به سرمایه ای مطمئن برای تجار و سرمایه گذاران تبدیل کرده است که منجر به افزایش قیمت اونس در سراسر جهان و تا رسیدن به نتیجه مذاکرات بازار داخلی وین شده است. مشخص است.» هیچ پیش‌بینی برای قیمت طلا و سکه وجود ندارد، اما از ابتدای امسال قیمت طلا و سکه در نوسان بوده است.

وی گفت: قیمت هر اونس طلای جهانی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، اگر بازار جهانی بی ثبات بماند، قیمت طلا ممکن است افزایش بیشتری پیدا کند. مهمترین عامل محرک قیمت جهانی طلا و اونس در هفته های اخیر، تنش های شدید ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین، افزایش تورم و انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده و تغییر در نرخ بهره فدرال رزرو در نوسانات جهانی بوده است. اونس قیمت طلا خواهد بود. در روزهای آینده اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و اینکه خرید طلا و جواهر جزو اولویت های مردم نیست، انتظار نمی رود بازار طلا رونق داشته باشد، چرا که در سال های گذشته رکود در بازار طلا و جواهر یکی از محدودیت های کرونا است. عدم ملاقات باعث خوشحالی است

وی تصریح کرد: به دلیل تحریم ها و شرایط خاص امسال همچنین به دلیل مشکلات اپیدمی تاج، چرا که امکان صادرات طلا به خارج از کشور وجود ندارد. در شرایط فعلی بسیاری از کارگران طلافروشی مدتی است که از تعطیلی این کارگاه بیمه بیکاری دارند اما این نیروها اکنون بیشتر جذب مشاغل کاذب شده اند و چراغ بازار طلای اصفهان خاموش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید