افزایش پنج برابری سقف تراکنش های مالی با «چکنو»

ساعت: 22:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923251

مدیر مدیریت و ارتباطات بانک صادرات اعلام کرد:

مدیر اداره مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران از افزایش سقف تراکنش مالی «چکنو» به پنج میلیارد ریال (500 میلیون تومان) در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، منصور شیخ الاسلامی در نشست خبری معرفی «چکنو» در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران، به تشریح قابلیت های چک دیجیتال امن بانک صادرات ایران پرداخت و افزود: این بانک چک های دیجیتالی مطمئن را افزایش داد. میزان تراکنش های مالی چکنو تا سقف پنج میلیارد ریال (500 میلیون تومان) در دستور کار قرار دارد و مشتریان می توانند برای تراکنش های مالی خود تا سقف پنج میلیارد ریال از چکنو استفاده کنند.


وی همچنین این خبر را در نشست خبری که با حضور سیدجعفر صدری مدیر امور فناوری اطلاعات و امیرحسین آقامحمدی رئیس اداره کل خدمات نوین بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه برگزار شد، اعلام کرد. . در راستای ارائه خدمات چک دیجیتال ایمن بانک صادرات ایران به مشتریان قانونی این بانک، پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته و به زودی این سرویس به بهره برداری می رسد.


شیخ الاسلامی در این دیدار با اشاره به مزایای چکنو خاطرنشان کرد: بانک صادرات ایران به عنوان اولین بانک کشور توانست یک چک دیجیتال امن را راه اندازی و افشا کند که علاوه بر سرعت، دقت، امنیت و توانایی صدور آنی، انتقال و واریز علی الحساب و سایر مزایای آن نقدینگی تر از چک های کاغذی است.


مدیر اداره مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران با یادآوری اینکه تمامی مقررات چک های کاغذی برای چک های دیجیتالی مطمئن نیز جاری است، گفت: چکنو به عنوان چک الکترونیکی از نظر اعتباری با چک های کاغذی برابری می کند و همه آنها هستند. معتبر و قوانین مربوط به چک های کاغذی


وی با اعلام اینکه تاکنون نزدیک به 3600 فقره چک توسط مشتریان اصیل بانک صادرات ایران صادر شده است، تاکید کرد: برای افزایش امنیت و تکمیل مراحل احراز هویت چک بین صادرکننده و گیرنده چک از امضای دیجیتال استفاده می شود. همچنین سرقت، مفقود شدن و تحریف اعداد و حروف چک کاغذی از جمله نگرانی هایی است که با تولد چک دیجیتالی مطمئن برطرف می شود.


شیخ الاسلامی تحقیقات دقیق چکنو و اعتبارسنجی برای صادرکنندگان را یکی از مزیت ها عنوان کرد که عامل مهمی در جلوگیری از چک های برگشتی و مشکلات مالی است.


شیخ الاسلامی با تشریح برنامه های بانک صادرات ایران در مسیر تحول دیجیتال گفت: سیاست های بانک صادرات ایران در راستای دستور کار تحول دیجیتال در قالب 37 پروژه و برنامه دنبال می شود که مهمترین آنهاست. که دستیابی به اهداف سوپرمارکت مالی است. در این راستا زنجیره تامین مالی SCF و توجه کامل به درخواست مشتریان و همچنین بهبود ساختار سازمانی برای توسعه بانکداری شرکتی است. در این برنامه ها برای هر شرکتی یک حساب کاربری اختصاصی تعریف می شود و تمامی نیازهای مشتریان بر اساس نوع فعالیت و تخصصی بودن خدمات در قالب بانکداری دیجیتال با جدیت رصد می شود.


مدیر امور مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران همچنین به مراقبت ویژه از خدمات و محصولات ویژه شرکت ها و توسعه ارائه خدمات مستقیم به شرکت ها و مشتریان اشاره کرد.


در این جلسه مدیر فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اشاره به پیشرفت توسعه دیجیتال در نظام بانکی افزود: یکی از کارکردهای اصلی چک در حوزه مبادلات مالی، خریدهای بلندمدت است. چکنو این سرویس را شخصا ارائه می کند.
سیدجعفر صدری با تاکید بر اینکه به زودی سایر بانک ها نیز به این کنسرسیوم می پیوندند، با اشاره به اینکه 97 درصد تراکنش های بانکی به صورت حضوری انجام می شود، افزود: تحول دیجیتال به دنبال بهبود تجربه مشتریان است و خدمات چکنو یکی از آنهاست که برای ارتباط بهتر و بهینه تلاش می کند. با مشتریان در توسعه خدمات بانکداری دیجیتال.


در این جلسه رئیس اداره کل بانک خمیت نوین صادرات ایران نیز به تشریح روند صدور چکنو با امضای دیجیتال پرداخت و گفت: چکنو علاوه بر افزایش سرعت مبادلات، در حین انتقال وجه، با اتصال به سامانه پیچک بانک مرکزی قابل انتقال به سهولت انجام می شود. به راحتی به حساب ذینفع واریز و یا به شخص دیگری واریز و در نهایت در سامانه ساتنا بانک مرکزی تسویه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید