افزایش 11 درصدی خودکشی با سلاح گرم در ایالات متحده


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896200

سازمان آمریکایی ایمنی اسلحه (Everytown) در گزارشی اعلام کرد که میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی با سلاح گرم در ایالات متحده در 10 سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وب سایت اسپوتنیک، سازمان غیردولتی آمریکا برای ایمنی اسلحه (Everytown) در گزارشی اعلام کرد که میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی با سلاح گرم در ایالات متحده طی 10 سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

طبق آمار این سازمان آمریکایی، سالانه 7000 نفر در آمریکا با سلاح گرم خودکشی می کنند که میانگین بسیار بالای 20 خودکشی در روز را به ثبت رسانده است.

بنابراین، بر اساس این گزارش، اجرای قوانین سختگیرانه ممنوعیت سلاح گرم در ایالت های مختلف آمریکا هیچ تاثیری در کاهش میزان خودکشی با سلاح گرم و میانگین تعداد افرادی که در آن ایالت ها دست به خودکشی زده اند نسبت به سایر ایالت ها نداشته است. قوانین سختگیرانه ای وضع نکرده اند.

سازمان ایمنی اسلحه مردم آمریکا تاکید کرد که میانگین خودکشی با سلاح گرم در آمریکا و همچنین سایر مرگ‌های ناشی از حوادث تیراندازی که نزدیک به 24 هزار مرگ را در یک سال آماری ثبت می‌کند، قابل پیشگیری است.

این سازمان مردم نهاد از دولت آمریکا خواست در این زمینه تلاش جدی تری برای جلوگیری از گسترش این پدیده خطرناک که آمار آن در سال های اخیر به صورت تصاعدی بوده است، انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید