افزایش 120 درصدی قیمت 84000 عدد دولت: گرانی معنا ندارد!

افزایش 120 درصدی قیمت 84000 عدد  دولت: گرانی معنا ندارد!

روز جدید : رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده گفت: در بررسی انجام شده 84 هزار قلم کالا در کشور تا 120 درصد افزایش قیمت توزیع داشتند.

معاون وزیر صنعت گفت: 84 هزار قلم کالا 120 درصد افزایش یافت. از سوی دیگر وزیر کشور در واکنش به افزایش شدید قیمت ها در بازار گفت: گرانی کالا معنا ندارد! وزیر اقتصاد اخیرا از قول خود مبنی بر کاهش تورم در سال آینده در واکنش به شرایط بازار و افزایش قیمت ها خبر داده است.

عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده گفت: تا پایان سال افزایش قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی نخواهیم داشت و دولت نیز بر این امر تاکید دارد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قوانین زیادی برای شفاف سازی شبکه های عرضه و توزیع کالا در کشور وجود دارد، گفت: اصناف موظف به تعیین قیمت کالاها هستند.

از تسنیم؛ وی با بیان اینکه فروشنده باید فاکتور فروش را به خریدار بدهد و این حق مسلم مشتری است، افزود: برای رفع این ابهامات درج قیمت تولیدکننده روی کالاها در دستور کار قرار گرفت و از تولیدکنندگان خواستیم این عدد را درج کنند. از کالاها

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی نیز بر اساس همین عدد مالیات محاسبه می کند، گفت: در بررسی انجام شده 84 هزار قلم کالا در کشور تا 120 درصد افزایش قیمت توزیع داشته اند.

وی با بیان اینکه با درج قیمت تولیدکننده دیگر قیمت توزیع افزایش نمی یابد و سوء استفاده ای صورت نمی گیرد، ادامه داد: در این صورت خود مردم مطالبه گر هستند.

طبس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش نمی کند رقابت را از دست بدهد، اضافه کرد: هیچ کالای مصرفی نباید بالای 30 درصد قیمت تولید فروخته شود و خود مردم قیمت ها را کنترل می کنند.

وی گفت: بار، انبار، کارگر، آب، برق و اینها در دل 30 درصد دیده می شود و هیچ فروشنده ای حق ندارد بیشتر از آن بردارد. مصرف کنندگان می توانند قیمت ها را کنترل کنند تا گران تر نخرند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با اشاره به اینکه قیمت با احتساب مالیات بر ارزش افزوده کالا است، گفت: یکی از راه های نظارت شفاف سازی اطلاعات است و این سامانه باعث می شود مردم بر خریدهای خود نظارت کنند.

وی گفت: در دو ماه آینده ممکن است در قیمت کالاها اختلاف داشته باشیم تا کالاهای گذشته به طور کامل به فروش برسد اما پس از آن همه کالاهای تولید شده باید قیمت تولیدکننده داشته باشند.

طبس گفت: در حال حاضر هیچ ممنوعیتی برای عرضه کالا وجود ندارد که قبل از قانون تعیین قیمت مصرف کننده برای کالاها وجود دارد و این کالاها باید فروخته شوند. مردم می توانند هر گونه تخلف در سیستم را گزارش کنند. وزارت صمت و سامانه صامت در استانها به شماره 124 گزارش دهند.

وی گفت: اجرای این طرح به نفع مردم و مصرف کنندگان است و امیدواریم مردم ما را یاری کنند. مصرف کنندگان می توانند تصمیم بگیرند که گران باشد یا خیر.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: میوه شب عید امسال به اندازه کافی انباشته شده و نگران آن نباشید.

وزیر کشور: گرانی معنا ندارد

وی گفت: ما به هیچ وجه با کمبود کالاهای اساسی مشکلی نداریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد واحدی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما، گفت: سعی در کنترل قیمت ها دارد، میزبان برخی مواقع پدیده هایی مانند گرانی برنج و سیب زمینی را کنترل می کند. سامانه بازرگام که توسط وزارت جهادکشاورزی راه اندازی شده است در حال توسعه است تا بتوانند با تلاش در ابعاد مختلف کالا را با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

وی گفت: برخی از قیمت ها بدون مقررات افزایش می یابد.

واحدی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه با کمبود کالاهای اساسی مشکل نداریم، گفت: گرانی یا باید ناشی از کمبود باشد یا تغییر در برخی مشکلات اقتصادی، اما این اتفاق نیفتاده و این افزایش های بی مورد معنا ندارد. “به دنبال رسیدگی به تخلفات از طریق مکانیسم های جدید و افزایش نظارت است.

وی افزود: با نظارت بیشتر و همکاری با اصناف و ستاد تنظیم بازار، امیدواریم کم کم این قیمت ها کنترل شود و در برخی موارد کنترل شده و انشاالله توسعه و فراگیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید