افزایش 15 درصدی آب ورودی به سدهای کشور


ساعت: 18:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918506

آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا پنجم آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است. همچنین نسبت به 19 دسامبر یک درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجموع آبی وارد شده به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا پنجم آذرماه به سه میلیارد و 800 میلیون مترمکعب رسید در حالی که این رقم در همان سال سه میلیارد و 310 میلیون مترمکعب بود. . سال گذشته که رشد 15 درصدی را نشان می دهد.

بر اساس اعلام سرویس اطلاعات و داده های آب کشور، حجم آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم آذرماه به 18 میلیارد و 50 میلیون متر مکعب رسید. این رقم در سال گذشته 17 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب بوده که رشد سه درصدی را نشان می دهد.

وضعیت نشت آب از سدها نیز به گونه ای است که در این مدت چهار میلیارد و 880 میلیون مترمکعب آب از سدها رهاسازی شد.

در سال آبی گذشته میزان آب رها شده از سدها 5 میلیارد و 140 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به خروجی امسال پنج درصد افت داشته است.

وضعیت سدهای هرمزگان همچنان خوب است

این در حالی است که وضعیت سدهای استان هرمزگان نسبت به سایر سدهای کشور بهتر است و سد استقلال با ذخیره 139 میلیون مترمکعب آب، 148 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سطح پر شدن این سد هم اکنون 58 درصد است.

سد شمیل و نیان با 40 میلیون متر مکعب آب نسبت به سال آبی سال گذشته 182 درصد رشد داشته و ظرفیت آن به 40 درصد رسیده است.

درصد پر شدن سدهای کشور که در هفته گذشته 37 درصد بود، بدون تغییر باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید