کاهش 18 درصدی آب ورودی به سدهای تهران

کاهش 18 درصدی آب ورودی به سدهای تهران

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آب و برق شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به افت 18 درصدی آب ورودی به سدهای تهران در سال آبی جاری، گفت: مخازن سدهای پنج گانه تهران با کسری مواجه هستند. 81 میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته.

علیرضا ارسطویی مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آب و برق شرکت آب منطقه ای تهران گفت: حجم کل مخازن سدهای استان تهران در حال حاضر 244 میلیون مترمکعب است که این میزان در سال گذشته 325 میلیون متر بوده است. . یک مکعب بود.

وی با بیان اینکه آب ورودی به سدهای تهران در سال آبی جاری 18 درصد کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر حجم آب مخزن سد امیرکبیر حدود 26 میلیون متر مکعب است که در همان سال 42 میلیون مترمکعب بوده است. روز سال گذشته همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از 179 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 147 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی افزود: حجم ذخیره آب سد لار در سال گذشته 14 میلیون مترمکعب بود که نسبت به ذخیره فعلی 12 میلیون مترمکعب افت 2 میلیون مترمکعبی نشان داد و حجم آب سد ماملو به 45 میلیون مترمکعب رسید. از 71 میلیون مترمکعب در سال گذشته این در حالی است که حجم ذخیره آب سد لتیان نسبت به روز مشابه پارسال با 5 میلیون مترمکعب کاهش به 14 میلیون مترمکعب رسیده است.

ارسطویی در خصوص میزان بارندگی نیز گفت: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تاکنون 50.7 میلی متر به ثبت رسیده که این میزان در سال گذشته 86.8 میلی متر بوده است. بر این اساس میزان بارندگی نسبت به سال آبی گذشته 42 درصد و نسبت به بلندمدت 54.3 درصد کاهش داشته است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آب و برق شرکت آب منطقه ای تهران در پایان با اشاره به اینکه خط قرمز وزارت نیرو تامین پایدار آب شرب است خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در شرایط کشور باید الگوی مصرف بهینه در بخش های مختلف رعایت شود، مصرف ضروری است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید