افشای نقشه ترور و سرنگونی پوتین

به گزارش نیویورک پست، یک مقام اطلاعاتی اوکراین مدعی است که گروهی از نخبگان روسیه ظاهراً در حال برنامه ریزی برای سرنگونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و «احیای روابط اقتصادی» با غرب هستند.

5676543

رئیس سرویس اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین روز یکشنبه در یک پست فیسبوکی گفت: “مسمومیت، بیماری ناگهانی، تصادف – نخبگان روسیه در حال بررسی راه هایی برای سرنگونی پوتین هستند.”

این مقام اوکراینی مدعی است که گروهی از «افراد با نفوذ» در روسیه تشکیل شده است که می خواهند «پوتین را هر چه زودتر از قدرت برکنار کنند و روابط اقتصادی با غرب را که در جنگ اوکراین از بین رفته است، بازگردانند».

این گروه گفته است که قبلا الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه و یکی از اعضای حلقه داخلی پوتین را به عنوان معاون رئیس جمهور هدف قرار داده است.

او گفت که پس از آن که پوتین بورتنیکوف را به “اشتباه مهلک” در مورد تهاجم پرهزینه به اوکراین متهم کرد، درگیری شدیدی روی داد. «بورتنیکوف و واحدش مسئول تجزیه و تحلیل خلق و خوی جمعیت اوکراین و ظرفیت ارتش اوکراین بودند.

این مقام اوکراینی مدعی است که اطلاعاتی را از منابعی در روسیه دریافت کرده و آنها “گزینه ها و روش های مختلفی را برای برکناری پوتین از قدرت” از جمله ترور احتمالی در نظر گرفته اند.

نیویورک پست در ادامه تحلیل خود از وضعیت روسیه می نویسد الیگارش های بانفوذ روسیه که اموال و دارایی های آنها از کشورهای غربی در سراسر جهان مصادره شده است نیز از این وضعیت بسیار ناراضی هستند و بسیاری مجبور به ترک خانه های خود می شوند. کشور یا کشورهای نزدیکتر به این رابطه.

سناتور لیندسی گراهام (R-SC) اوایل این ماه پس از درخواست ترور پوتین مورد توبیخ قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید