از ترور فرمانده جوخه ترور موساد تا آزادی نفتکش ایرانی در یونان / مهر تایید کننده حکومت ایران در پایان


ساعت: 23:30
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854769

مروری بر مهمترین عناوین خبری امروز در سطح بین المللی نشان می دهد; در دنیای امروز تنها راه احقاق حقوق ملت ها قدرتمند شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمند، امروز سه خبر ویژه از سوی خبرگزاری های داخلی و خارجی منتشر شد؛ «سرکرده جوخه ترور موساد در حمله پهپاد به اربیل کشته شد» برخی منابع انگلیسی و عربی می گویند یکی از رهبران گروه ترور موساد در حمله پهپادی به سه خودرو در بزرگراه اصلی اربیل کشته شده است.

در خبری دیگر، بر اساس توئیت سفیر ایران در یونان، سفیر ایران در یونان آزادسازی نفتکش ایرانی را تایید کرد. وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در پی پیگیری های فشرده دادگاه تجدیدنظر یونان، تصمیم دادگاه اصلی مبنی بر مصادره نفت ایران لغو و الحمدلله تمامی محموله نفت مسترد خواهد شد. “


یکی دیگر از مهمترین عناوین خبری امروز که بازتاب گسترده بین المللی داشت؛ این یک هک در بازار سهام تل آویو بود


اینها تنها بخشی از پاسخ های خط مقدم مقاومت به شرارت های اخیر صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دوران بز به پایان رسیده است و دشمن در برابر هر خرابکاری و بحرانی ضربه خواهد خورد.



تنها راه حفظ حقوق کشور در برابر آزار و اذیت، انتقام است


علی شمهانی در توئیتی نوشت: تغییر رفتار یونان در پی واکنش متناسب و مقتدرانه ایران به توقیف غیرقانونی نفتکش آمریکایی در کنار ده ها تجربه دیگر نشان می دهد که تنها راه حفظ حقوق این کشور در برابر آزار و اذیت است. در نمایندگی او یا در حوزه های دیگر، یک اقدام متقابل است.

دکتر قاسم حبیب زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با راه آرمان تاکید کرد: واقعیت در عرصه بین الملل این است که آمریکا به عنوان یک نظام قدرت بسیاری از کشورها را فتح کرده است. در میان کشورهای اروپایی که واقعاً به دستور آمریکا در حوزه امنیت در قالب ائتلاف امنیتی ناتو توجه کرده اند و وقتی آمریکا می خواهد در راستای سیاست های توسعه طلبانه خود به کشوری مانند ایران ضربه بزند، آنها را تحت فشار قرار می دهد. از جمله یونان. . او یک نفتکش ایرانی را مجبور کرده بود در سواحل و در یکی از بنادر خود و در حکم مضحک دادگاه یونانی که مثلاً نفت نفتکش به آمریکا تحویل داده شود، توقیف شود. چرا؟ زیرا آمریکا ایران را تحریم کرده است.

وی افزود: به دلیل اینکه قانون دنیا قانون جنگل در عرصه بین المللی است، ساختارهای بین المللی که باید از هرج و مرج بین المللی جلوگیری کنند تا حد زیادی تحت تاثیر آمریکا و چند کشور غربی هستند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز کشورهایی که می خواهند از حقوق خود دفاع کنند باید به خود تکیه کنند، باید به قدرتی تکیه کنند که ایران قدرت دفاع از منافع خود را دارد. بنابراین در ازای توقیف کشتی ما بهتر است بگوییم که کشتی ما در یکی از بنادر یونان به سرقت رفته است. ایران در تنگه هرمز دو کشتی را به تصرف خود درآورده تا پیامی برای همه کسانی باشد که تحت فشار آمریکا می خواهند به منافع ما و منافع ملی ما حمله کنند یا اموال ما را بدزدند.

استفاده منطقی از توان ایران برای حفظ منافع ملی

حبیب زاده ادامه داد: این پیام پیام بسیار روشنی بود. زمانی انگلیسی ها این کار زشت را انجام دادند که ما در تنگه هرمز به آن پاسخ دادیم و تقریباً یکی دو سال است که هیچکس جرات حمله به منافع ما را نداشت، جایگزین کردن مصادره نفت آنها پیام بسیار روشنی برای کشورهایی است که می خواهند. به امنیت ما آسیب برساند

وی گفت: ایران نشان داده که قدرت بازدارندگی بالایی دارد و هر جا لازم باشد از قدرت خود برای تامین منافع ملی مردم خود استفاده خواهد کرد.ما استفاده عقلانی از قدرت نداریم.



اقتدار روزافزون نظام اسلامی در مقابل هر تهدید خارجی

تقوی رفسنجانی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: مروری بر حوادث گذشته و حملات هیبریدی دشمن در حوزه سایبری-نظامی امنیت سیاسی و واکنش قاطع و سریع جمهوری اسلامی به اخبار دشمن.

وی ادامه داد: امروز دشمن از فراستی یاد گرفته است که هرگونه فشار و تهدیدی با پاسخ فوری و فوری ایران مواجه خواهد شد. نمونه ای از این واکنش ها تسخیر یک کشتی ایرانی در سواحل یونان بود که در پی واکنش ایران توسط قهرمانان سپاه پاسداران در تسخیر دو کشتی یونانی، منجر به انتقام و لغو توقیف یک کشتی ایرانی توسط دادگاه یونان شد.


دانشیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اشاره به اقدامات یک گروه عراقی در هک سامانه بورسی رژیم صهیونیستی گفت:


وی افزود: همچنین پس از ترور ناجوانمردانه یک فرمانده نظامی ایرانی، این اقدام کور و مذبوحانه دشمن، عامل ترور یکی از فرماندهان ترور موساد در حمله پهپادی در اربیل عراق توسط جبهه مقاومت بود.


وی گفت: چنین پاسخ‌های متناسب، سریع و قاطع جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در برابر تلاش‌های مذبوحانه دشمن چند پیام مهم دارد: او در می‌یابد چاره‌ای جز توسل به منطق کور ترور و فشار بر دیگران ندارد. کشورها به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

وی افزود: پیام دیگر این است که انتقام سخت و پشیمانانه جمهوری اسلامی از دشمن سرسخت نشان می دهد که قدرت بازدارندگی نظام اسلامی بسیار بیشتر از سال های گذشته افزایش یافته است.

دانشیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجانی بیان کرد: پیام مهم دیگر این پاسخ ها و واکنش ها به دشمن این است که این اشتباه را مرتکب نشوند که نظام اسلامی همیشه منتظر اقدامات خرابکارانه آنها نباشد، بلکه به عنوان فرمانده کل قوا منتظر اقدامات خرابکارانه آنها باشد. گفت: در صورت ادامه این حملات، دشمنان باید منتظر باشند تا ایران از کلید دفاعی خارج شود و ترکیبی از تاکتیک‌های تهاجمی را برای دفاع از منافع ملی خود به کار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید