افشای پاداش برای اعضای هیئت مدیره FF

افشای پاداش برای اعضای هیئت مدیره FF

صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 اگرچه ذائقه مردم را شیرین کرد اما اتفاقات بعدی وضعیت این زمین پرطرفدار را در پرتلاطم ترین شرایط خود قرار داد. با شرایطی که به نظر می رسد برای فوتبال در نظر گرفته شده، تا 20 خرداد که جلسه تعیین کننده این فدراسیون برگزار می شود، شرایط به همین منوال خواهد بود.

مهمترین بخش صعود تیم ملی، جوایزی است که به مسئولان بخش های مختلف فدراسیون فوتبال از رئیس و سرپرست و اعضای کادر فنی گرفته تا اعضای هیئت مدیره و روسای کمیته های اخلاق، تجدیدنظر و انضباطی داده می شود.

جایزه پیروزی ها و صعود تیم ملی در دو مرحله پرداخت شد که مرحله اول مربوط به چهار دیدار تعیین کننده به میزبانی بحرین بود که در آن تیم ملی با چهار پیروزی معتبر توانست به مرحله نهایی مقدماتی راه یابد. مرحله دوم پرداخت پاداش نیز مربوط به صعود تیم ملی است. قسط دوم در شرایطی پرداخت شد که شهاب الدین عزیزی هادم با تصمیم و رای اعضای هیات مدیره محروم شد و پاداش صعود فقط به اعضای کادر فنی و نظارت و بازیکنان تیم ملی پرداخت شد.

اولین جرقه پاداش ها مربوط به شهاب الدین عزیزی هادم رئیس فدراسیون فوتبال بود.

دومین فردی که در زمان حضورش از جایزه او رونمایی شد مجتبی هورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران بود که گفته می شود حدود 915 میلیون تومان دریافت کرده است.

این افشاگری ها در حالی صورت گرفت که هیچ یک از افرادی که پاداش و حقوق رئیس جمهور را صادر کردند، نخواستند به میزان پاداش دریافتی اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال برای ارتقای تیم ملی اشاره کنند. این در حالی است که اعضای هیات مدیره نیز پس از بازی های بحرین پاداش ارتقاء و موارد دیگر دریافت کردند.

از میان اعضای هیئت مدیره، حیدر بهاروند، شهره موسوی و حمیدرضا مهرعلی هیچ جایزه ای دریافت نکردند اما میرشاد ماجدی، مهرداد سراج، احمدرضا براتی، هداد افشاریان، بهرام رضایان، احسان اصولی و حامی مختلف کامبوج، بحرین و عراق. این در حالی است که حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون نیز رقمی دریافت کرد که مجموع این پاداش ها به بالای 4 میلیارد ریال می رسد. مبلغ دریافتی اعضای هیات رئیسه و دبیرکل فدراسیون 409 میلیون و 500 هزار تن است.

تمامی عوامل فدراسیون فوتبال از بالا تا پایین برای ارتقای تیم ملی فوتبال ایران جوایزی دریافت کردند.

نکته عجیب اینجاست که در بین برندگان این جایزه اسامی روسای کمیسیون های انضباطی، اخلاق، تجدیدنظر و تعیین تکلیف وجود دارد که باید به عنوان نهادهای قضایی فدراسیون مستقل باشند. در همین حال عزیزی هادم و اعضای هیئت مدیره آماده پیگیری شکایات خود به کمیته اخلاق هستند.

از جمله دریافت کنندگان این جایزه، منصور قنبرزاده، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال بود که مبلغ 35 میلیون تومان دریافت کرد.

خالص پاداش دریافتی اعضای هیات رئیسه (فهرست شامل عناوین و مسئولیت های قانونی در کمیته های مختلف)، دبیرکل و قوه قضائیه فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

– مهرداد سراج: 585 میلیون ریال
– احمدرضا براتی: 585 میلیون ریال
– خداداد افشاریان: 585 میلیون ریال
– احسان اصولی: 585 میلیون ریال
– تمور حیدری: 585 میلیون ریال
– میرشاد ماجدی: 585 میلیون ریال
– بهرام رضایان (15 درصد دریافتی): 351 میلیون ریال
– حسن کامرانی فر (10 درصد دریافتی): 234 میلیون ریال
– یونس اسدی مقدم – رئیس کمیته اخلاق (5%): 117 میلیون ریال.
– ابوالفضل حسن زاده محمدی – رئیس هیئت انتظامی: 117 میلیون ریال.
– علیرضا صالحی – رئیس کمیته استیناف: 117 میلیون ریال
– جمشید نور شرقی – رئیس کمیته تعیین وضعیت: 117 میلیون ریال
– منصور قنبرزاده – سرپرست دبیرکل سابق (15%): 351 میلیون ریال.

دیدگاهتان را بنویسید