افهمی «فرزند صبح» بالاخره اکران می شود؟


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843048

پروانه نمایش «کودک صبح» که قرار بود همزمان با رحلت امام خمینی (ره) در سینماها اکران شود صادر شده است اما در حال حاضر شرایط اکران آن مهیا نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز افهمی سال گذشته اعلام کرد که پس از نمایش فیلم کودک صبح، اکران این فیلم از 15 خرداد 1401 آغاز می شود، اما با وجود اینکه به نیمه خرداد رسیدیم، خبری از اکران آن نشد و حتی شنیده شد که مجوز صادر نشده است. .

اما محمدرضا شرف الدین تاکید کرد که «پروانه نمایش کودک صبح صادر شده است» اما به نظر می رسد تا رفع موانع امکان اکران وجود نداشته باشد.

پیگیری ها نشان می دهد که این موانع به دلیل یکسری مشکلات مالی صاحب فیلم یعنی موسسه ظهور فیلم است که تا رفع و اکران در دفتر سینماداران باقی می ماند.

فیلم «فرزند صبح» ساخته بهروز افهمی کارگردان برای اولین بار در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر سال 1389 در سالن همایش های برج میلاد به نمایش درآمد. تدوین و در جشنواره ارائه شد. اکنون پس از یک دهه تلاش، نسخه ای از این فیلم با تایید کارگردان آماده اکران است.

افهمی تأکید می کند که «فرزند صبح» بهترین فیلمی است که تا به حال ساخته است و دوست دارد آخرین فیلمش به عنوان کارگردان سینما در ایران «فرزند صبح» باشد که داستانی از دوران کودکی سید روح الخمینی است.

این کارگردان اواخر سال گذشته در مصاحبه ای گفت: فکر می کنم کودک صبح بهترین فیلمی است که تا به حال ساخته ام و دوست دارم آخرین فیلم من به عنوان کارگردان در ایران باشد. شاید اگر عمری داشتم در خارج از کشور فیلمی برای پخش جهانی و راه اندازی پلتفرم می ساختم و در این باره فکر می کنم اما در سینمای ایران دوست دارم با همان «فرزند صبح» کارگردانی را تمام کنم.

افهمی همچنین گفت که آلبوم «برف» فرهاد را در فیلم «فرزند صبح» اقتباس کرده است زیرا به شدت تحت تأثیر این آلبوم بوده است. در ابتدا فیلمنامه با شنیدن این آهنگ ها نوشته شد و سپس طبق فیلمنامه به خانه معماری تبدیل شد.

به گفته وی، «فرزند صبح» فیلم خوبی است و کسانی که باید آن را می دیدند، قبلا آن را دیده اند. تا به حال نزدیک به هزار نفر فیلم را در اکران خصوصی تماشا کرده اند و شاید در زندگی من بخشی از نمایش این فیلم نباشد، همه چیز خوب است، اما همین که نسخه مناسبی وجود دارد، کافی است بگویم که من این کار را کردم، “حتی با هزینه از دست دادن.”

افهمی علاوه بر کارگردانی، پخش این فیلم را بر عهده دارد زیرا تاکید می کند: «شیوه های پخش این فیلم باید با او باشد و اگر بخواهیم آن را به پخش کننده ثابت کشور بسپاریم، می توانند 40 سالن سینما به آن بدهند و بعد از دو تا. یا فیلم را به مدت سه هفته بردارید. پخش ویدیوی خارجی باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد. مثلا اگر قرار باشد در پاکستان و هند نمایش داده شود، زیرنویس، نوع زبان و دوبله آن مهم است. “انتخاب کشورها و پلتفرم های عربی هر کدام روش های خاص خود را می طلبد. در این توافقنامه مسئولیت تصمیم گیری در همه زمینه ها بر عهده من است.”

در این فیلم عبدالرضا اکبری در سریال کوتاهی نقش امام خمینی (ره) را بازی کرد و سپس کل فیلم گذشته نگر مربوط به دوران کودکی سید روح الله خمینی است.

هدی تهرانی دیگر بازیگر این فیلم است که در نقش مامایی امام بازی می کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید