اقدام همه نیروها باید شفاف باشد


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855402

عضو کمیسیون مشاوران و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت موضوع مهم و ضروری است و باید در تمامی قوا، نهادها و دستگاه های اجرایی، مالی و اقتصادی به کار گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تهران نیوز، درباره طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: این مجلس است که قانون را تصویب می کند، وقتی خود نهاد قانونگذار است ابتدا باید با شفافیت شروع کند.

وی افزود: معتقدم طرح مذکور باید به گونه ای بررسی و تصویب شود که در صورت ارجاع به هیات امنا، آن هیات با آن مخالفت نکند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: مجلس شورای اسلامی از همان ابتدا باید همه قوا و دستگاه ها را موظف می کرد که اقدامات خود را شفاف کنند و فقط استثناهایی را قائل شوند، یعنی. فقط در موارد و مواردی که به تصویب هیأت و کمیسیون در شورای عالی امنیت ملی رسیده و مربوط به امنیت ملی است از شفافیت مستثنی است.

علیرضا بیگی گفت: شفافیت موضوعی مهم و ضروری است و باید در تمامی قوا، نهادها و دستگاه های اجرایی، مالی و اقتصادی به کار گرفته شود. در واقع بدون شفافیت نمی توان امیدی به بهبود وضعیت داشت، بنابراین شفافیت باید جدی گرفته شود.

وی گفت: در همه کشورهای دنیا شفافیت به یک ضرورت و کار خاص دولت ها تبدیل شده است و در کشورهای پیشرفته حتی رایج است اما در ایران وقتی بحث شفافیت به میان می آید عده ای موضع می گیرند و با آن مخالفت می کنند. «به نظر من نباید روی شفافیت قوا خیلی حساس بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: باید امنیت نهادها، مسئولان و نمایندگان تضمین شود تا در صورت شفاف بودن آرا و تصمیمات آنها، امنیت جانی و مالی آنها به خطر نیفتد، شفافیت نیز به خطر نیفتد. می ترسد، اما یک ضرورت مهم و مسلم است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید