الحاق آزمون تغییر وضعیت به طرح سازمانی خدمات کشوری

الحاق آزمون تغییر وضعیت به طرح سازمانی خدمات کشوری

فاطمه قاسم پور، عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت و اصلاحات آن در این کمیسیون گفت: ما در کمیسیون اجتماعی همچنان معتقدیم. که باید به راه حلی برسیم که همه نیروهای شرکتی و قراردادی تبدیل به وضعیت شوند، اما دولت در این زمینه «اما و اگرهایی» دارد که غالباً سوال اجرایی شدن این موضوع را برای قوه مجریه مطرح می کند.

وی ادامه داد: در این زمینه یکی از سوالاتی که مطرح شده این است که ابتدا دستگاه های اجرایی تابع این قانون شوند و سپس دولت به سمت تغییر وضعیت سایر دستگاه ها حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: یکی از پیشنهاداتی که کمیته مربوطه در متن اصلاحیه پیشنهادی مطرح کرد موضوع برگزاری آزمون بود.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در آخرین جلسه ای که هفته گذشته کمیته اجتماعی در این خصوص برگزار کرد، حتی پس از رایزنی های انجام شده، موضوع آزمون مورد موافقت مجلس و دولت قرار گرفت. تصمیمی اتخاذ نشد و مقرر شد مرکز پژوهش های مجلس ضمن مشورت با نمایندگان، سازوکار پیشنهادی برای این موضوع را تدوین کند.

قاسم پور با توجه به «نگرانی‌هایی که ممکن است موضوع امتحان به‌ویژه برای افرادی که سوابق بالایی دارند ایجاد کند و این طرح به جای کمک و آسودگی خاطر باعث تشویش آن‌ها شود»، تصریح کرد: آنچه در این زمینه در مجلس مطرح شد این بود که حداقل با شرایط تغییر وضعیت افراد باید فراهم باشد، این موضوع نیز به منظور تعامل با دولت از جمله مواردی است که به شرایط تغییر وضعیت اضافه می شود.

و افزود: قاعدتاً باید به کسانی که سابقه بالاتری در ساختار اداری دارند امتیاز داده شود تا تغییر وضعیت آنها سریعتر و آسانتر شود.

این عضو کمیته اجتماعی تاکید کرد: حتما این موضوع را در کمیته پیگیری خواهیم کرد تا شرایط، ضوابط و امتیازات افراد با سابقه را بررسی کنیم تا با کمترین نگرانی وضعیت آنها تغییر کند.

وی تصریح کرد: هدف از طراحی «طرح سازمان نظام وظیفه عمومی» از ابتدا افرادی بودند که سال ها سابقه حضور در نهادهای دولتی را دارند، اما در قراردادهای مختلف هستند و هنوز به نیروی رسمی تبدیل نشده اند و متاثر از این مشکل هستند. با برخی از حقوق و مزایای خود، آنها بی ارزش هستند، تبدیل به وضعیت می شوند. در نتیجه سعی خواهیم کرد این موضوع را به گونه ای با دولت هماهنگ کنیم که کمترین چالش و نگرانی را برای این دسته از کارکنان دولت ایجاد کند.