امسال و سال آینده افزایش قیمت حامل های انرژی نداریم

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان جلسه شورای دولت در جمع خبرنگاران درباره لحظه تقدیم بودجه از سوی دولت به مجلس گفت: طبق روال، ما کار بودجه را در دولت شروع کردیم، اما ما هم کار مربوط به برنامه هفتم را شروع کرده بودیم، خدا رحمت کند.» آقای عادل آذر، ایشان از سال گذشته کار برنامه هفتم را شروع کرده بودند، یک نهاد. که به سازمان برنامه و بودجه تحویل داده شد و همزمان در حال ادامه کار هستیم j به شورای اسلامی ارسال کردیم و در 24 آبان ماه بودجه شرکت به شورای اسلامی تحویل شد.

وی افزود: نظر رئیس مجلس این است که با توجه به توافقی که با کمیسیون برنامه و بودجه انجام دادیم، زودتر طرح را بدهند، زیرا برنامه سیاستگذاری به زودی ابلاغ نشد، بر اساس سیاست ها و بر اساس اینکه قانون برنامه ششم امسال هم اعتبار دارد و الان بودجه در حال تدوین است، این کار را انجام دادیم و به روال قبلی شروع کردیم، این هفته همه تبصره ها را تمام می کنیم و به دولت ارائه می کنیم.

میرکاظمی گفت: سپس دستگاه ها وارد مذاکره و بحث می شوند. نظر رئیس مجلس این است که ابتدا قانون برنامه را به روال خودمان بدهیم، چون روی بودجه کار کردیم و کار روی آن تمام شد، پس از مشخص شدن منابع و هزینه ها، آن را نهایی می کنیم. دولت اگر مجلس قبول کرد اگر نه می فرستیم، بودجه داریم و برنامه ای را هم که روی آن کار می شود پیش می بریم. ما بیشترین وزن را بر برنامه گذاشتیم. تاکنون بیشترین بار را بر دوش بودجه گذاشته ایم. طبق برنامه زمان بندی و قانون، همانطور که بودجه را به موقع برای شرکت ها ارسال کردیم، آماده ارسال بودجه به مجلس هستیم.

وی تصریح کرد که قانون برنامه را پیش می بریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا قانون برنامه هر چه زودتر تکمیل شود. می توانیم جبران کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلانا درباره شایعه استعفای وی گفت: به قول شما شایعه است.

دیدگاهتان را بنویسید