امکان واکسیناسیون در یک کشور بسیار توسعه یافته / فرآیند نظارت بر بازار باید مستمر باشد


ساعت: 19:35
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817324

برگزاری جلسه کارگروه روسای کمیسیون های تخصصی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی «کرونا» و ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز شاهد آن هستیم که در برخی از کشورهایی که مردم آن ها نیز واکسینه شده اند، به دلیل ساده سازی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، بار دیگر با اوج و موجی جدید از تاج مواجه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امشب اولین جلسه کارگروه روسای کمیسیون های تخصصی ستاد بیماری های عروق کرونر در سال 1401 به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمد محبر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ورود پیک جدید کرونا را مهم دانست و گفت: ساده‌سازی پروتکل‌ها می‌تواند وضعیت قرمز را به همراه داشته باشد و کشور را دوباره محدود کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تزریق نوبت سوم واکسن کرون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی گامی موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرون احتمالی است، افزود: برای افزایش آگاهی مردم، مردم را به تزریق نوبت سوم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشویق کنیم.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که در برخی از کشورهایی که مردم آن‌ها نیز واکسینه شده‌اند، به دلیل ساده‌سازی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، دوباره با موج جدید پیک و کرونا مواجه هستند که باید به درستی مدیریت شود، اجازه نمی‌دهیم. بگذارید این اتفاق در کشور ما بیفتد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تاج در کشور، رنگ شهرها و تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوت ناشی از تاج ارائه کرد.

در این جلسه که وزیر کشور نیز حضور داشت، رئیس جمعیت هلال احمر به حضور گسترده نیروهای امدادی و آمادگی بالای اورژانس های بیمارستانی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: دچار تصادفات جاده ای شده ایم.

در این جلسه پیشنهادات وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی تاج و تخت ارائه شود.


* اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال جدید / تمرکز بر همکاری با کارخانه های گران قیمت قند

امشب (چهارشنبه) اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال جدید به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و آخرین تغییرات قیمت ها در بازار مورد بررسی قرار گرفت.

محمد محبر در این جلسه با تبریک سال جدید با اشاره به آرامش بازار در ایام پایانی سال و عید گفت: روند کنونی نظارت بر بازار به ویژه با توجه به ماه مبارک رمضان باید به صورت مستمر ادامه یابد. قیمت مایحتاج اساسی و کالاهای مصرفی در سبد خانوار در حال افزایش است.

در این جلسه وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، راه و شهرسازی، کشور، اقتصاد و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گزارشی از وضعیت بازار در روزهای پایانی سال و نوروز ارائه کرد و خاطرنشان کرد: با وجود پیک مصرف و رشد تقاضا در آن ایام، بازار در ایام پایانی سال و عید آرام بود.

در این جلسه راه های تداوم نظارت ها به ویژه تا پایان ماه مبارک رمضان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد بررسی های لازم و برخورد با کارخانه های قند که بالاتر از مصوبه هستند، شود.


* درگذشت آیت الله «سید مجتبی رودباری» را به مطلعین تسلیت عرض می نماییم.

محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در پیامی درگذشت آیت الله سید مجداب رودباری را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

درگذشت عالم وارسته آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تأثر و تأثر گردید.

این عالم و روحانی وارسته از شاگردان برجسته علمای بزرگ حوزه های علمیه نجف و قم مانند آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله هویی، آیت الله العظمی حکیم و بنیانگذار کبیر اسلام بود. انقلاب، تحصیل علم و دانش، همچنین به شاگردان برجسته تعلیم می دهد.

اینجانب این مصیبت وارده را به حوزه های علمیه و عموم بازماندگان و به ویژه بیت محترم آن مرحوم و نیز عموم مردم استان گیلان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عالم وارسته غفران و رحمت الهی و برای این عالم وارسته مسئلت می نمایم. برای بازماندگان صبر و اجر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید