امیدوارم این تیم صعود کننده ایران باشد

زمان: 18:40
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778084

سرمربی و نایب رئیس بسکتبال بانوان ایران درباره جام بسکتبال آسیا صحبت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی بسکتبال بانوان ایران مسابقات خود را در دسته دوم آسیا از 16 نوامبر آغاز می کند. تیم ملی با لبنان و سوریه هم گروه است و در گروه دوم تیم های قزاقستان ، اردن و اندونزی قرار دارند. دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می کنند و در نهایت تیم قهرمان راهی لیگ دسته اول آسیا می شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان و نایب رئیس فدراسیون بسکتبال بانوان در مورد این مسابقات صحبت کردند.

قانونگذار: لبنان و اندونزی رقبای اصلی ما در جام ملت های آسیا هستند

شایسته شریاری ، سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در مورد انتخاب تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا گفت: ما فقط باید 12 بازیکن اعزام کنیم تا در جام ملت های آسیا 2 شرکت کنند ، اما قبل از آن در ارتش ترکیه و تلاش می کنند 14 بازیکن را با خود ببرند که دو نفر از آنها در پایان اردو به ایران باز می گردند. در غیر این صورت ، ما اردویی دو روزه در ایران برگزار می کنیم و 12 نفر را در پایان اردو انتخاب می کنیم.

وی با اشاره به آمادگی شاگردانش در پایان چهارمین اردو گفت: اردوی تیم ملی را از 25 مرداد آغاز کردیم که بازیکنان به 40 درصد آمادگی رسیدند و اکنون در اردوی چهارم به تمرینات بدنی خوبی رسیده اند. . ” ما 70 و 80 درصد برنامه های خود را عملی کردیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با بیان اینکه در ابتدا با برگزاری مسابقات لیگ برتر مخالف بودم ، افزود: اگرچه در ابتدا با برگزاری مسابقات لیگ برتر مخالف بودم ، اما این امر نیز به ما کمک زیادی کرد زیرا بازیکنان در شرایط همزمانی بودند. “

شریعت در مورد تأثیر ارتش ترکیه در آماده سازی تیم قبل از جام ملت های آسیا گفت: این اردوی آماده سازی به اندازه همه اردوهای داخلی به ما کمک می کند. تیم های ترکیه بسیار قوی هستند. از طرفی ما واقعاً می خواستیم با تیم اصلی آنها بازی کنیم که به دلیل شروع لیگ در این کشور امکان پذیر نشد. البته آنها تیم های خوبی را برای بازی با ما انتخاب خواهند کرد.

وی در مورد رقبای ایران در جام ملت های آسیا گفت: لبنان و اندونزی اصلی ترین رقبای ما هستند. اطلاعات ما از لبنان به چند سال پیش برمی گردد و در آخرین عکس هایی که از اندونزی دیدیم ، دو بازیکن آمریکایی وجود دارد. البته نمی دانیم این بازیکنان تیم خود را در مسابقات همراهی می کنند یا خیر.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان درباره شانس صعود ایران به لیگ دسته اول آسیا گفت: ما کار خود را آغاز کرده ایم و باید نگرش مثبتی داشته باشیم. ما با تمام وجود در مسابقات شرکت می کنیم و موفقیت ما بستگی به تمرکز بازیکنان بر برنامه هایی که در ذهن داریم دارد.

* شجاعی: امیدوارم این تیم صعود کننده ایران باشد

فریده شجاعی ، نایب رئیس فدراسیون بسکتبال زنان ، قبل از اعزام به دسته دوم مسابقات قهرمانی آسیا به اردوی آماده سازی تیم ملی ترکیه گفت: بازیکنان به یک بازی تدارکاتی نیاز داشتند و ما به اطراف نگاه کردیم. ترکیه بهترین کشور با تیم های خوب برای مسابقات دوستانه بود. این اردو 90٪ کامل شده است و امیدوارم قبل از مسابقات اصلی اردوی خوبی داشته باشیم. تا زمانی که بلیط را دریافت نکنیم ، نمی گویم که محموله به ترکیه نهایی است ، اما مراحل ، اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی دلیل انتخاب ترکیه برای انتخابی را توضیح داد: ترکیه بسکتبال زنان خوبی دارد ، تیم های این کشور می توانند کمی حریف باشند. از طرف دیگر ، برای اعزام به اردن ، باید از طریق ترکیه عبور می کردیم و در واقع در راه بودیم. این عوامل در انتخاب این کشور دست به دست هم داد. ما می خواستیم مقابل فنرباغچه و بشیکتاش که دو تیم اول ترکیه هستند بازی کنیم ، اما لیگ ترکیه شروع شد. با این حال ، آنها مطمئن شدند که دو تیم را در یک سطح برای بازی مقابل ما انتخاب خواهند کرد.

شجاعی در مورد شانس صعود ایران به لیگ دسته اول آسیا گفت: مربیان کار خوبی انجام داده اند ، بازیکنان مصمم هستند و ما بسیار امیدواریم که پیشرفت کنیم. البته مسابقات سختی داریم. تیم های قدرتمندی در این رده رقابت کردند و لبنان و سوریه از جمله بسکتبالیست های بزرگ غرب آسیا هستند. بازی ها در سطح بالایی قرار دارند و تنها یک تیم به لیگ دسته اول آسیا صعود می کند که امیدوارم یک تیم ایرانی باشد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید