امیدوارم مذاکرات در وین تا 5 روز دیگر از سر گرفته شود

ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793144

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز گفت که نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد مبنی بر از سرگیری مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین طی پنج روز آینده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز شنبه در توئیتی نوشت: به نظر می‌رسد نشانه‌ای دلگرم‌کننده از سوی تروئیکای اروپایی وجود دارد مبنی بر اینکه مذاکرات درباره آمادگی ایران می‌تواند در ۲۳ دسامبر (۵ روز) آغاز شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین ادامه داد: با توجه به فوریت موضوع و اینکه واقعاً هیچ توجیهی برای به تعویق انداختن مذاکرات تا 3 ژانویه وجود ندارد، امیدوارم از سرگیری مذاکرات در 23 دسامبر تایید شود.

امیدوارم مذاکرات در وین تا 5 روز دیگر از سر گرفته شود

وی جمعه شب از پایان یافتن جلسه کمیته مشترک برجام خبر داد. وی تاکید کرد که نشست کمیته مشترک شورای امنیت سازمان ملل و هفتمین دور مذاکرات در وین به پایان رسیده است. مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

جمعه شب، علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران به المیادین گفت که مذاکره کنندگان غربی با پیشنهادهای جدید ایران موافق هستند.

وی افزود: در دور هفتم مذاکرات، نظرات خود را درباره مذاکرات قبلی هیات ایرانی و 1+5 اعلام کردیم. مهم ترین نکته در مذاکرات این است که طرف مقابل با نگاه جدید ما به مذاکرات و آغاز دور جدید مذاکرات موافق نبود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید