دور هفتم مذاکرات در وین به پایان رسید/ مذاکرات به زودی از سر گرفته می شود

ساعت: 18:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792842

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی با اعلام پایان این دور از مذاکرات در وین گفت که مذاکرات به زودی از سر گرفته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از پایان نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل و هفتمین دور مذاکرات در وین خبر داد و افزود که مذاکرات به زودی از سر گرفته می‌شود.

نشست نهایی کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل کمتر از ساعتی پیش در هتل کوبورگ وین با حضور هیات های مذاکره کننده ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و اتحادیه اروپا آغاز شد. تحریم ها را لغو کند.

این نشست به ریاست علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیته مشترک برجام و معاون کمیسر خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود. این نشست به منظور ارزیابی آخرین مذاکرات در وین و هماهنگی برای ادامه مذاکرات برگزار شد.

دیپلمات های اروپایی از سه کشور عضو بریکس قبلاً اعلام کرده بودند که مذاکرات در وین می تواند در 27 دسامبر از سر گرفته شود.

علی باقری صبح امروز (جمعه) در توییتی نوشت: «پس از رایزنی با سایر هیئت‌ها، بعدازظهر دیروز (پنجشنبه) من و انریکه مورا (هماهنگ‌کننده کمیته مشترک شورای امنیت سازمان ملل و معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا) به دیدار رفتیم. در این هفته پیشرفت خوبی داشته ایم امروز (جمعه) کمیسیون مشترکی خواهیم داشت و پس از چند روز وقفه به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شب گذشته (پنجشنبه) در گفت و گوی تلفنی با وانگ یی همتای چینی خود با انتقاد از عدم ابتکار عمل طرف های غربی در وین، ابراز امیدواری کرد که آنها منطقی و مشابه ایران و با نیت خیر و ابتکار عمل کنند. مذاکرات شرکت کنید

گفتنی است دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) از روز دوشنبه نهم آذرماه با افتتاحیه نشست کمیته مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شد و در نهایت شامگاه چهارشنبه 19 آذرماه هیئت ایرانی ارائه کرد. دو سند به طرف مقابل از جمله لغو تحریم ها و مسائل هسته ای. به دنبال درخواست طرف اروپایی برای رایزنی با پایتخت ها، نفس تازه ای در این مذاکرات ایجاد شد و مذاکرات از روز پنج شنبه (16 آذر) با نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل در هفته گذشته در وین از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید