امیدواریم رتبه بندی معلمان ظرف 48 ساعت اعلام شود


ساعت: 12:52
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880187

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از مصوبه قانون رتبه بندی معلمان خبر داد و اظهار داشت: آیین نامه ای مطابق با نظر مجلس و آموزش و پرورش تدوین و به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است و امیدواریم آقای مهندس مخبر ظرف 48 ساعت آینده به آنها اطلاع خواهد داد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا منادی گفت: اگرچه آیین نامه باید توسط آموزش و پرورش تدوین می شد، اما در کمیسیون دولت برخلاف آن عمل کردند و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان قانونی را به کمیسیون دعوت نکردند، اما در آیین نامه اقداماتی را انجام دادند. از جمله محدودیت دروس، برگزاری آزمون و ارزیابی رتبه توسط کارشناسان خارج از آموزش و پرورش او را ناکام گذاشت، اما با موضع مجلس و وزارتخانه این خلأها برطرف شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، ایجاد قانون ارزشیابی معلمان را حاصل تلاش مستمر شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دانست و ابراز امیدواری کرد که قانون ارزشیابی معلمان عاملی باشد. در رقابت برای ارتقای کیفیت تدریس و افزایش منزلت معلمان و جلب رضایت قشر تحصیلکرده که نقش عمده ای در تربیت نسل آینده دارند.

وی بیان کرد: 50 هزار میلیارد تومان برآورد ما برای اجرای این قانون بود که حدود 38 هزار میلیارد تومان آن برای سال 1401 در مجلس تصویب شد و مابقی امور مالی آن نیز پیش بینی شده بود و اجرا می شود.

منادی افزود: ما در مقابل اقدامات غیرمنصفانه ایستادیم و گفتیم که اگر تنظیم قانون ارزشیابی معلمان مغایر با خواست مجلس و مصوبه آن باشد، آن را در کمیسیون تطبیق رد می کنیم و این در اصلاح مشکل موثر بود.

وی گفت: خدمات فراموش نشدنی معلمان در ایام کرونا هیچ گاه از ذهن ایرانیان محو نمی شود و معتقدیم جمعیت معلم عنصر اصلی جمعیت ایران است.

لایحه نظام ارزشیابی معلمان در تاریخ 25/3/1399 پس از تهیه و تنظیم توسط وزارت آموزش و پرورش و تصویب هیأت وزیران به مجلس یازدهم معرفی شد، لذا اجرای بند الف ماده 63 قانون ششم الف. -برنامه سالانه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آغاز و اجرا شده است و برای افزایش انگیزه برای کار، کسب و ارتقای صلاحیت معلمان و نیز انطباق نظام حقوق و دستمزد بر اساس صلاحیت معلمان و عملکرد رقابتی باید کار قانونی انجام شود. نتایج.

بر اساس این لایحه معلمان، معلمان، هنرجویان، مربیان، مشاوران واحدهای آموزشی، بهورزان، سرپرستان و دستیاران شاغل در واحدهای آموزشی و آموزشی که صرفاً در مشاغل مشخص شده در واحدهای آموزشی و پرورشی مشغول به فعالیت هستند. آنها می توانند شایستگی های خود را که شامل ویژگی ها، ویژگی ها و توانایی های لازم برای موفقیت در یک شغل یا عملکرد برتر در دانش، نگرش و مهارت است، افزایش دهند. افزایش کار و درآمد داشته باشید.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید