امیر عبدالخیان خطاب به بورل: دیدگاه‌های خود را با رویکردی سازنده و آینده‌نگر به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

امیر عبدالخیان خطاب به بورل: دیدگاه‌های خود را با رویکردی سازنده و آینده‌نگر به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

روز جدید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی تلفنی تبادل نظر کردند. امیرعبداللهیان با اشاره به پیام ایران به آمریکا از طریق اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده دستیابی به یک توافق خوب، قوی و با ثبات است. ما نظرات خود را سازنده و آینده‌نگر به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

امیر عبدالاخیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی تبادل نظر کردند.

در این گفتگو درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات بر سر لغو تحریم ها و روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران و جنگ اوکراین تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به پیام ایران به آمریکا از طریق اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده دستیابی به یک توافق خوب، قوی و با ثبات است. ما نظرات خود را سازنده و آینده‌نگر به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: توافقنامه همکاری خوب و قوی بین آژانس و ایران در حال اجراست.

امیر عبدالاخیان در خصوص اتفاقات جاری کشور گفت: مواضع افراطی برخی از مقامات اروپایی باعث ترویج خشونت و ترور در اروپا می شود و این بدان معناست که به نام حقوق بشر، امنیت اروپا از سوی برخی رهبران تندرو اروپایی در معرض تهدید قرار می گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر خود با همتای اوکراینی خود بار دیگر بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین و لزوم پایان دادن به جنگ و آتش بس تاکید کرد.

بورل در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به اظهارات سخنگوی خود بار دیگر حملات تروریستی داعش در شهر شیراز را محکوم و با خانواده های قربانیان این حمله تروریستی تسلیت گفت.

وی با اشاره به برخی مواضع مقامات اروپایی، آنها را بازتاب افکار عمومی جوامع اروپایی دانست که برخاسته از گزارش های رسانه ای است.

بورل با اشاره به ارسال پیام ایران به طرف آمریکایی گفت: ما تا رسیدن به توافق نهایی به تلاش های سازنده خود ادامه خواهیم داد و به نتیجه آن خوشبین هستیم.

نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق ایران و آژانس را گامی رو به جلو در مسیر همکاری و پاسخگویی به سوالات آژانس دانست.

دیدگاهتان را بنویسید