امیر عبداللهیان بر ضرورت مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد

ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786180

در این دیدار، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه مطرح شد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و وارشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در راس هیئتی برای گفتگو در مورد روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای به ویژه در سوریه حضور دارند. آنها ظهر امروز از دمشق به تهران سفر کردند تا با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دیدار کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر توجه جدی دولت سیزدهم به روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور و گفتگوی تلفنی اخیر روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. و فدراسیون روسیه. و او مدتها می دانست.

امیر عبداللهیان با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور، همکاری مشترک دو کشور در سوریه را تجربه‌ای کاملاً موفق توصیف کرد که در چارچوب اراده دولت و حاکمیت سوریه شکل گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم استفاده از تجربه موفق همکاری مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه و استفاده از این الگو برای همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای ایفای نقش در حوزه اقتصادی سوریه و خواستار ثبات در این کشور شد.

تاکید بر همکاری ایران و روسیه در قالب فرمت آستانه و گفت و گوی سوری-سوری به عنوان تنها راه حل سیاسی بحران سوریه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه و وارشینین، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز به امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روسیه تبریک گفتند و در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند. ، چندجانبه و موضوعات مرتبط با سوریه را مهم خواندند و با اشاره به مذاکرات اخیر خود در دمشق، آخرین وضعیت اقدامات و رویدادهای جانبی مرتبط با سوریه را در عرصه بین المللی و با سایر شرکت کنندگان تشریح کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید