انتخابات مغرب به شما ربطی ندارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله بنکیران، دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر سابق مراکش به شدت به کشورهای عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده اند، حمله می کند.

به گزارش روزنامه الکترونیکی رای الیوم، بانکیران همچنین با حمله به دیوید گوفرین، رئیس سرویس ارتباطات رژیم صهیونیستی مراکش گفت: انتخابات مراکش به شما چه ربطی دارد؟

این بیانیه در پاسخ به ادعای گوفرین مبنی بر استقبال اخیر از شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات مراکش است.

وی با بیان اینکه مردم مراکش با کشتار فلسطینیان مخالف هستند، گفت: اگر مرزها بسته نمی شد، به سرزمین جهاد می رفتیم. چرا صهیونیست ها به مسجد الاقصی و حجاج حمله می کنند و بین پیر و جوان و زن و مرد فرقی نمی گذارند؟

این سیاستمدار مراکشی درباره کشورهای سازشکار عربی گفت: مردم این کشورها از این موضوع خوشحال نیستند. خائنان فقط روابط را عادی می کنند. “یهودیان چگونه می خواهند مردم مراکش به آنها سلام کنند در حالی که برادران فلسطینی آنها را می کشند؟”

بانکیران به رژیم صهیونیستی هشدار داد: اسرائیل اگر بخواهد بقای خود را تضمین کند باید راه حل دو کشوری را انتخاب کند در غیر این صورت آینده ای وجود نخواهد داشت.

در دسامبر 2020، مراکش با حمایت و اصرار دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد و ترامپ نیز به نوبه خود اعلام کرد که حاکمیت مراکش در صحرای غربی را به رسمیت می شناسد.

فعالان حقوق بشر مراکشی و برخی از شخصیت های سیاسی این تصمیم را به شدت محکوم کرده و آن را غیراخلاقی و خیانت به آرمان فلسطین دانسته اند. احمد اوهامان، رئیس سرویس ضد عادی سازی مراکش گفت: «توجیه عادی سازی موضوع صحرای غربی «غیرقابل قبول» است.

ناصر بوریتا، وزیر امور خارجه مراکش اخیرا در دیدار اخیر خود در سرزمین های اشغالی از روابط خونین کشورش با صهیونیست ها صحبت کرد و در اظهاراتی جنجالی گفت: اسرائیلی ها تبار مراکشی دارند.

وزیر امور خارجه مراکش گفت: ادعای اسرائیل مبنی بر وجود حداقل یک مراکشی در هر خانواده درست است. “اگر شما بگویید که شاید هر خانواده اسرائیلی خون مراکشی داشته باشد، من می گویم این درست است.”

مراکش از متحدان آمریکا در شمال آفریقا به شمار می رود و همواره در برنامه های منطقه ای آمریکا در راستای منافع غرب و رژیم صهیونیستی نقش داشته است. این امر با مخالفت و اعتراض شدید مردم کشور همراه بود و در تظاهرات و تحصن های متعدد، عادی سازی روابط با تل آویو را محکوم کردند و گفتند در کنار مردم مظلوم فلسطین و آرمان مقدس آنها ایستاده و خود را از حاکمان سازشکار جدا کردند. .

اگرچه تظاهرات و اعتراضات مردمی در مراکش همواره با درگیری های خشونت آمیز با نیروهای امنیتی همراه بوده است، اما این مردم هرگز از آرمان فلسطین دست برنداشته و با اقدامات رهبران سیاسی خود برای عادی سازی مسائل سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی مخالفت کردند.روابط با صهیونیست ها .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید