راهکار روزنامه صداوسیما برای رسانه های مغرب زمین

چندی پیش که فضای کشور تحت تاثیر اعتراضات و حواشی آن قرار گرفت، برخی رسانه های تلگرامی و اینستاگرامی فعال در حوزه ورزش کشور در کانون عملیات روانی علیه امنیت ملی قرار گرفتند. این در حالی است که عدم نظارت و سازماندهی مراجع نظارتی باعث شده است تا برخی از این رسانه ها که بیش از یک میلیون عضو ثبت شده دارند، فعالیت های بی رویه و خصمانه داشته باشند. البته این سوال از دو جهت قابل بررسی است.

راهکار روزنامه صداوسیما برای رسانه های مغرب زمین

گروه اول رسانه های هواداری مربوط به استقلال و پرسپولیس هستند که اکثرا هواداران قابل توجه و حتی بیش از یک میلیون نفر دارند. این رسانه ها که بیشتر در تلگرام فعال هستند به یکی از منابع عملیات روانی علیه نظام تبدیل شده و بازیکنان را به موضع گیری سوق می دهند. بررسی ها نشان می دهد اکثر این کانال ها و صفحات فعال اینستاگرامی هیچ ارتباطی با این دو باشگاه ندارند و حتی خارج از کشور هستند.

گروه دوم چند کانال تلگرامی و صفحات اینستاگرامی بودند که برخی از آنها مخاطبان زیادی داشتند و فعالیت گسترده و خصمانه ای داشتند. برخی از این شبکه ها متعلق به رسانه های رسمی بود که مدیران آن سابقه همکاری با فدراسیون فوتبال را داشتند. یکی از این کانال های تلگرامی، کانال «اف» است که به صورت عمومی و آزاد در فضای ورزش و فوتبال کشور فعالیت می کند. یا صفحه ای اینستاگرامی به نام وی که به تریبون ضد انقلاب و تهمت تبدیل شد در زمینه عکاسی ورزشی فعالیت می کند و همچنان فعال است.

بررسی ها نشان می دهد نبود مکانی برای نظارت و ساماندهی این کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام باعث شده تا در جریان اغتشاشات رفتاری خصمانه و تحریک آمیز داشته باشند. این جریانات تأثیر مستقیمی بر افکار عمومی و توده های مردم داشته و در تحریک و برهم زدن امنیت روانی جامعه متناسب با اهداف دشمنان مؤثر بوده است. در این راستا باید پیگیری های لازم از سوی نهادهای ذیربط صورت گیرد تا در برخورد قاطع با این رویه، سازماندهی و مدیریت جدی در این زمینه صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید