لغو دیدار وزیر امور خارجه مغرب با بورل


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893484

منابع دیپلماتیک در مغرب اعلام کردند وزیر خارجه مراکش در اعتراض به اظهارات وی در صحرای غربی (جبهه پولیساریو) دیدار با جوزف بورل، نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا را لغو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع دیپلماتیک در مراکش اعلام کردند که وزیر امور خارجه این کشور در اعتراض به سخنان وی درباره صحرای غربی (جبهه پولیساریو) دیدار با جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را لغو کرد. .

این منابع اعلام کردند که قرار بود دیدار دو کشور ماه آینده در مراکش برگزار شود و افزودند: وزیر امور خارجه مراکش بدون ذکر دلیل خاصی دیدار با جوزف بورل را لغو کرد و سفر این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رباط را مناسب دانست. وضعیت فعلی نخواهد بود.

منابع دیپلماتیک در مغرب اعلام کردند که اگرچه وزیر امور خارجه مراکش دلیل لغو این نشست را اعلام نکرده است، اما انتظار می رود این تصمیم در پی اظهارات اخیر بورل در مورد موضوع صحرای غربی اتخاذ شود.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سه شنبه گذشته در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی اعلام کرد که برای حل بحران صحرای غربی باید با مردم آن منطقه رایزنی کرد، اظهاراتی که خشم مقامات مغرب را برانگیخت.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به تغییر موضع اسپانیا در قبال موضوع صحرای غربی تاکید کرد: موضع اتحادیه اروپا همانند موضع اسپانیا است و ما بر حق مردم صحرای غربی تاکید می کنیم. آینده خود را تعیین کنند

دیدگاهتان را بنویسید