انتخاب نهایی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش

انتخاب نهایی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش

سید محمد حسینی با اعلام انتخاب صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: رئیس جمهور در اجرای اصل 133 قانون اساسی در نامه ای به محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی، رضا مراد صحرایی را به مجلس معرفی کرد. سمت وزیر آموزش و پرورش

وی افزود: برنامه های آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و یک فوریتی و اولویت دار دکتر رضا مراد صحرایی ضمیمه نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس است.

حسینی با اشاره به فهرست برنامه ها و اقدامات میدانی اولویت دار گفت: این برنامه ها شامل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول بنیادین و کار جذب آموزش و پرورش و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، آرام سازی نظام های راهبردی و سازوکارها و مدیریت آموزش و پرورش، ترویج عدالت آموزشی و سهم مساوی از آموزش و کیفیت در برنامه های آموزشی و آموزشی، استفاده از ظرفیت داخلی و خارجی مدرسه (مشارکت)، تسهیل و بهینه سازی سیستم تحویل، توزیع و مصرف. منابع مالی سطوح مختلف نظام آموزشی استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری آموزشی و آموزشی و ارتقای توان آموزشی خانواده ها از مهمترین برنامه های پیشنهادی دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پس از بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی در کمیسیون آموزش، هر چه سریعتر برای دکتر صحرایی رای اعتماد گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید