انتشار نتایج اولیه آزمون استخدامی معلمان؛ هفته بعد

انتشار نتایج اولیه آزمون استخدامی معلمان؛  هفته بعد

کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش مشکل جدی است. بنابراین مسئولان بارها اعلام کرده اند که امسال 84 هزار فرهنگی و آموزشی بازنشسته با «سونامی بازنشستگی» مواجه خواهند شد.

بخشی از این خلاء با فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پر می شود، اما امسال نیروی کار مورد نیاز آموزش و پرورش بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و به عبارتی خروجی جوابگوی نیاز آموزش و پرورش نیست.

بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می تواند برای رفع برخی از نیازهای خاص خود در زمینه هایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان قابل توسعه نیست، از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی دانشجو جذب کند. در داخل کشور و حوزه های علمیه مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش می باشد، اما این امر منوط به گذراندن دوره مهارت تدریس یک ساله در دانشگاه فرهنگیان می باشد.

بر این اساس، دو مرحله آزمون برای سال تحصیلی 1402-1403 در نظر گرفته شد، یکی برای جذب معلم و دیگری برای جذب معلم.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای پست معلم ابتدایی و معلم استثنایی 18 اردیبهشت ماه سال جاری در 386 حوزه امتحانی در دانشگاه ها و آموزشگاه ها و در 232 شهر کشور برگزار شد و آزمون دبیری نیز در مرداد ماه برگزار می شود. امسال.

28 هزار معلم ابتدایی، استثنایی و عشایری جذب آموزش و پرورش می شوند
به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج این آزمون معلمان، 24 هزار و 694 معلم ابتدایی، 2 هزار و 332 معلم استثنایی و 992 معلم استثنایی از مناطق عشایری و مرزی در آموزش و پرورش منصوب می شوند. در واقع در مجموع 28 هزار و 18 معلم ابتدایی، استثنایی و استثنایی از مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

به گفته مروتی، معاونت آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، 534 هزار و 404 داوطلب در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای رشته شغلی معلم ابتدایی و معلم استثنایی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 454 هزار و 993 داوطلب زن و 79 هزار و 411 کاندیدای مرد مرد بودند.

امسال طبق قانون حداقل سن برای شرکت در آزمون آموزشی 20 سال و حداکثر سن 40 سال بود و افراد 60 ساله نیز می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

همچنین قبلاً سهم نتیجه آزمون کتبی 70 درصد و مصاحبه 30 درصد بود اما در آزمون آموزشی انجام شده سهم آزمون 40 درصد و سهم مصاحبه 60 درصد بود.

اما با توجه به تغییرات این آزمون در سال جاری می توان گفت ورود و شرکت در آزمون آسان شده اما قبولی در آن دشوارتر شده است. بنابراین کل آزمون 1000 نمره و 400 نمره مربوط به آزمون کتبی و 600 نمره مربوط به سنجش تکمیلی و مصاحبه بوده و حداقل نمره قبولی 470 نمره است.

چندی پیش علیرضا علیخان زاده، رئیس اداره کارگزینی، استخدام و رشد سازمان اداری و کار کشور اعلام کرد که هفته آینده نتایج مرحله اول آزمون آموزشی منتشر می شود و اسامی افرادی که قرار می گیرند اعلام می شود. تعیین و در ارزیابی تکمیلی وارد شد.

انتشار بروشور استخدام برای جذب 22 هزار معلم و دانش آموز؛ هفته بعد
انجام آزمون؛ مرداد ماه
ضمنا بروشور کارآموزی و جذب معلم تا هفته آینده منتشر خواهد شد.

علیرضا علیخان زاده، رئیس اداره کارگزینی، استخدام و رشد سازمان اداری و سازمان استخدامی کشور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه سازمان اداری با سازمان استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد نسبت به تکمیل کارنامه اقدام شود. آزمون استخدامی کارآموزان و دبیران هنر در اسرع وقت و در نهایت تا هفته آینده منتشر می شود.

رئیس جذب، استخدام و توسعه سازمان اداری و کار کشور همچنین از برگزاری آزمون استخدامی هنرجویان و مدرسین هنر در مردادماه سال جاری برای جذب 22 هزار هنرجو و مدرس هنر خبر داد.

وی همچنین در گفتگو با تلویزیون با اشاره به صدور مجوز استخدام از سوی وزارت آموزش و پرورش با برگزاری آزمون گفت: در مجموع 56 هزار و 904 مجوز آموزش و پرورش صادر کردیم که بخش اول آن مربوط به آزمون است. آموزش انجام شد. بخش دوم مربوط به آزمون معلمان و هنرجویان است که در مردادماه برگزار می شود و از طریق این آزمون 22184 نفر جذب خواهند شد.

به گفته علیخان زاده، دفترچه امتحانات معلمان و هنرجویان احتمالا تا پایان هفته آینده منتشر می شود. اواخر خرداد یا اوایل تیر و معمولا 40 روز بعد نتیجه اولیه آزمون اعلام می شود.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان اداری و کار کشور، امسال تنوع رشته هایی که فارغ التحصیلان می توانند در آزمون معلمی و کارآموزی شرکت کنند، گسترده است. می توان گفت به ندرت هیچ کنکوری وجود دارد که در این آزمون حاضر نشود و در واقع این آزمون تقریباً همه رشته ها را در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید