انتظار می رود بازنشستگان در ماه های آینده حقوق معوقه خود را پرداخت کنند

انتظار می رود بازنشستگان در ماه های آینده حقوق معوقه خود را پرداخت کنند

6 مردادماه پس از پنج ماه انتظار، سرپرست وزارت کار مصوبه شورای عالی کار برای بازنشستگان کارگری را اعلام کرد. احکام جدید مستمری بگیران باید در شهریورماه صادر شود، به این ترتیب مستمری بگیران سایر مقاطع علاوه بر مبلغ قطعی 515 هزار و 166 تومان، 38 درصد افزایش یافته و بر این اساس حقوق دریافت خواهند کرد.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری) با بیان اینکه «بعد از پنج ماه اضطراب و نگرانی بالاخره به نتیجه رسیدیم و خوشبختانه دولت به اجرای قانون عمل کرد»، در رابطه با کار توضیح می دهد. روتین و انتظار برای معوقات: معوقات برای پرداخت برنامه ریزی شده است. پنج ماه اول سال باید به تدریج انجام شود. طبق عرف و روال سازمان هر ماه بخشی از مطالبات مستمری بگیران واریز می شود و تا قبل از پایان سال مطالبات به صفر می رسد.

و ادامه می دهد: دو یا سه ماه معوقات ناشی از افزایش ده درصدی نیز پرداخت شد و اکنون احتمالا هر ماه بخشی از معوقات مستمری بگیران پرداخت می شود. به احتمال زیاد معوقات آوریل در ماه اکتبر، ماه می در نوامبر، معوقه هازارد در ژوئن و همچنین در پنج ماه پس از سپتامبر معوقات بازنشستگان پرداخت می شود و به صفر می رسد.

به گفته صادقی، در این مرحله 25 درصد از تناسب سال قبل باقی مانده است که باید برای اجرا و عملکرد آن برنامه ریزی شود. در این زمینه باید از مذاکره با کارکنان سازمان و وزارت کار نتیجه قابل قبولی گرفت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه می دهد: پس از پرداخت 25 درصد تناسب سال 1400 به دوران ثبات و ثبات خواهیم رسید. قاعدتاً این قسمت از مطالبات مستمری بگیران یا مانده تناسب سال قبل نیز باید قبل از پایان سال جاری پرداخت شود تا در پایان سال معوقه کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی صفر شود. و در سال آینده مطالبات معوقی نخواهیم داشت و پرداخت حقوق بازنشستگی و به افزایش سالانه آن برگردیم.

صادقی تاکید می کند: پس از این بحث ها نوبت به پرداخت مطالبات سازمان از تامین اجتماعی از دولت می رسد. با پرداخت بدهی های دولت، سازمان به ثبات و تعادل می رسد. این سازمان باید مطالبات تاریخی و انباشته خود از دولت را بپردازد تا سرپا بماند و بدون وقفه به ارائه خدمات به بیمه شدگان ادامه دهد. این موضوع برای ما مستمری بگیران بسیار مهم است و امیدواریم در این زمینه نیز اتفاقات مثبتی داشته باشیم.

صادقی در پایان گفت: با تشکر از همه عزیزانی که در این مدت در راه احقاق حقوق بازنشستگان همکاری و تلاش کردند. پس از مدت ها انتظار و نگرانی، بالاخره هفتم مرداد ماه بازنشستگان آرام گرفتند و تا حدودی از نگرانی آنها کاسته شد. امیدواریم بقیه سفر به خوبی و بدون مشکل پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید