آخرین وضعیت پرداخت / معوقه بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود؟

آخرین وضعیت پرداخت / معوقه بازنشستگان چه زمانی پرداخت می شود؟

تجارت نیوز نوشت: بازنشستگان تامین اجتماعی تا فردا حقوق کامل شهریورماه خود را دریافت خواهند کرد. اضافه شارژ مابه التفاوت از مهر شروع می شود. از دیروز بازنشستگان مستمری بگیر می گیرند.

بر اساس مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان، پرداخت حقوق شهریور ماه مستمری بگیران سازمان دفاع مقدس فردا به پایان می رسد. از این پس نوبت به رفع شکاف 5 ماهه افزایش حقوق بازنشستگان رسیده است.

این جستجو چیست؟ چه کسی شامل می شود؟ و چگونه تنظیم خواهد شد؟

پس از افزایش مجدد مستمری های غیرحداقلی در مرداد ماه سال جاری و تحقق این افزایش در شهریور ماه، سازمان بیمه گر این افزایش را با مابه التفاوت ماه های قبل مدیون است.

سازمان تامین اجتماعی 3.6 میلیون مستمری بگیر دارد. با مصوبه جدید، حقوق مستمری بگیران غیرحداقلی از 10 درصد به 38 درصد افزایش یافت. بنابراین یک میلیون و 600 هزار مستمری بگیر سایر رده های سازمان تامین اجتماعی 5 ماه مابه التفاوت بدهکار هستند.

اگرچه دولت هنوز نحوه پرداخت این بدهی را اعلام نکرده است، اما با توجه به تجربیات گذشته و بر اساس وعده میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پیش بینی می شود از ماه آینده این بدهی به تدریج تسویه شود.

یعنی امکان پرداخت مابه التفاوت بهمن ماه همزمان با پرداخت مستمری در مهرماه توسط سازمان بیمه وجود دارد.

این امر به ترتیب در ماه های آبان، آذر، دی و بهمن تکرار می شود، بنابراین مابه التفاوت افزایش مستمری ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد قبل از فرا رسیدن اسفند و پایان عیدی سال پرداخت می شود. .

پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری در شهریور ماه

از سوی دیگر به موازات بیمه ها، دیروز صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت مستمری بازنشستگان خود را آغاز کرد.

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی، پرداخت حقوق بازنشستگان از روز گذشته آغاز شد و تا پایان امروز تمامی یک میلیون و 600 هزار مستمری بگیر معوقه خود را دریافت خواهند کرد.

در عین حال بحث افزایش حقوق کارکنان بازنشسته همچنان منوط به تصمیم دولت و مجلس برای گنجاندن تمکن مالی در لایحه اصلاحیه بودجه 1400 است و هنوز قطعیتی وجود ندارد.

آخرین اخبار تعدیل حقوق بازنشستگان

علیرغم اینکه وضعیت مستمری بگیران سازمان ملی با صندوق بازنشستگی کشوری متفاوت است، هر دو گروه بابت اجرای همسان سازی یا به عبارتی تناسب حقوق بازنشستگی خود به دولت بدهکار هستند.

اگرچه انواع مطالبات مربوط به توزیع متناسب این دو گروه متفاوت است، اما در مجموع به نظر می رسد دولت هنوز برنامه مشخصی برای تسویه این بدهی نداشته و قصد دارد با هر یک از دو گروه در زمان های مختلف تسویه حساب کند. به احتمال زیاد در سال 1402) شمارش خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید