انتقاد تند از بازی بدون تماشاگر استقلال و پرسپولیس

انتقاد تند از بازی بدون تماشاگر استقلال و پرسپولیس

امیر حیرضایی کارشناس و پیشکسوت فوتبال در مورد موضوعات مختلف صحبت کرد. گزیده ای کوتاه از این مصاحبه را در زیر می خوانید:

* گاهی با من تماس می گیرند و می گویند استقلال و پرسپولیس بیانیه می دهند و جو را شعله ور می کنند. چه بگویم هر روز این داستان ها وجود دارد. من نمی خواهم جوانانی را که زنگ می زنند و می گویند چه بگویند ناامید کنم؟ این سوالات را می توان از جوانان پرسید. من به یک روزنامه پیشنهاد دادم که همه نسخه های هفتگی منچستریونایتد را تحلیل کنیم. جورج بست، اریک کانتونا، دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو و دیگران. بازیکنانی بودند که توانستند تاریخ یک تیم را زیر و رو کنند. برای من جالب بود، اما آنها سیاست خبری خود را داشتند و آن را دوست نداشتند.

امیدوارم تیم ملی ایران به غیر از کنعانی ها که قطعا حذف شده اند، با کره جنوبی دیدار کند. امیدوارم حداقل یکی دو نفر از مصدومیت ها رهایی یابند و به تیم ملی کمک کنند. من با یک نفر راضی هستم. دو سه شب پیش در حالی که بازی های لیگ قهرمانان اروپا را تماشا می کردم، شنیدم که کروس مصدوم شده اما توانسته 60 دقیقه بازی کند. امیدوارم یکی از آقایانی که نام بردید (مجید حسینی، شجاع خلیل زاده، مرتضی پورعلی گنجی) به تیم ملی برسد. البته باید دید سیاوش یزدانی چقدر آماده است. در نهایت برای ملوان بازی می کند که در لیگ دسته اول شرایط بسیار ایده آلی دارد و در اوج قرار دارد. در لیگ ما بازیکنانی هستند که اگر لازم باشد اسکاچ باید به نوعی این کمبود را جبران کند.

* مدت ها بود که روسای قبلی فدراسیون فوتبال (به استثنای عزیزی هادم که در عرض 11 ماه برکنار شد) کاستی های خود را پشت حضور در جام جهانی پنهان می کردند. گفتند دو بار به جام جهانی رفتیم، چه انتقادی دارید؟ آنها آرزوهای جامعه فوتبال را کم اهمیت جلوه دادند که وقتی به جام جهانی رفتیم همین کافی بود. در حال حاضر خاک خوبی نداریم. شیراز چمن ندارد. مازندران با همه منابع طبیعی بکرش از اکسیژن گرفته تا باران و زمین حاصلخیز زمین ندارد و من در مشهد برای تیمش بازی می کنم.

من امیر حاج رضایی هستم 76 ساله/ این آقا هنوز هم می نویسد اسکوچیچ خونه به خونه سرمربی بود!

* باید خیلی بی انصافی کنیم که اینطور از اسکوچیچ انتقاد کنیم. اصلا فوتبال را کنار بگذاریم. یک مقدار وجدان داشته باشید. در این بحران ژوئن 1400، در بحبوحه منامه، در یک اتفاق نادر که می‌توانست در حافظه تاریخی مردم باقی بماند، از مرحله مقدماتی حذف شدیم. حالا گاهی می بینم آقایی می نویسد که مربی خونه به خونه بوده است. این کلمه چیست؟ روی هاجسون سرمربی انگلیس بود و اکنون سرمربی واتفورد است. آیا می خواهید با این کار او (هاجسون) را تحقیر کنید؟ قبل از او رانیری سرمربی واتفورد بود. بنیتز که قهرمان اروپا شده بود توسط اورتون اخراج شد. برخی از این اظهارات و تخریب اسکوچیچ به دلیل اطلاعات ناکافی است. نظر ناعادلانه ما این است که ما به قضایا اینگونه نگاه می کنیم و واقعاً مایوس کننده هستیم.

* شانس ما برای صعود به دور دوم جام جهانی کم است، اما اگر بخشی از جامعه ما بخواهد به ما پیشنهاد دهد که رویای ما صعود به دور دوم جام جهانی است، می گویم این آرزوی ما نیست. خواسته ما ساختار درست در فوتبال است. ما باید مجهز به فناوری باشیم. از قاضی پرسیدم قیمت تلفن های رادیویی چقدر است؟ گفت 6000 دلار. با این گردش مالی زیاد چطور 6 ایستگاه رادیویی تحویل ندهیم؟ چرا VAR نداریم؟

* خوشحالم که به جام جهانی رفتیم اما کعبه آرزوی من نیست. رویای من یک زمین بازی خوب است که هواداران فوتبال بتوانند یک مسابقه را از نزدیک تماشا کنند. نساجی بعد از 16 سال به لیگ برتر آمد اما هوادار فوتبالش از تماشای مسابقات این تیم محروم شد.

* دیشب خواندم که دبیر کل فدراسیون فوتبال گفته است که دیدار استقلال و پرسپولیس بدون تماشاگر بوده است. چرا به مردم امید می دهید و در دل آنها بذر امید می کارید؟ دروغ گفتن به خدا انسان را کوچک و ناچیز می کند. چرا اینقدر دروغ می گوییم؟ بگو ما نمی توانیم. مردم هم بهتر می فهمند. آنها می خواهند خود را توانمند نشان دهند.

* باورم نمی شود 76 سال دارد و همه چیز به این سرعت پیش رفت و راز به حقیقت پیوست. چیزی که به من اجازه می داد زندگی کنم این بود که همه کارها را با عشق انجام می دهم. برای انجام آن باید کاری را دوست داشته باشی. مجلات خارجی را دوست داشتم و با کمک فرهنگ لغت با آنها تجربه کردم. منتظرم اینترنت برم و مقاله بخونم. گاهی یک دختر می گوید تمرین شما تمام شده است؟ می گویم تمرین نکن عشق است. دختر می گوید تو عاشق پیری شدی. می گویم عشق پیری و جوانی نمی شناسد. باید با همه چیز عاشقانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید