انتقاد رسانه های سعودی لندنی از تولید فیلم شهید فرماندهان


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898648

رسانه سعودی ایندیپندنت مستقر در لندن در گزارشی متقلبانه و توهین آمیز، فیلم های در حال ساخت با موضوع سرداران شهید دفاع مقدس را زیر سوال برد و به فعالیت های فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه لندنی «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی غیرمستند از تولیدات سینمایی سازمان اوج برای جشنواره فجر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از مراکز اصلی تولید محصولات فرهنگی معرفی کرد و همچنین دولت سیزدهم را متهم به فعالیت سیاسی کرد. رشته هنر در این گزارش ابتدا به تحلیل این گزارش می پردازیم و در نهایت سعی می کنیم نشان دهیم که چه چیزی دشمن را ترسانده و باعث تولید چنین متنی کاملا نادرست شده است.

در این گزارش واهی که با عنوان «سپه» در «آی» منتشر شده است، با اشاره به فیلم های جدید سازمان اوی که با موضوع فرماندهان شهید و سرشناس دفاع مقدس در حال تولید است، آمده است: خبرها شایعه است و این شایعات می گوید سازمان سینمایی سپاه که با نام «اوج» فعالیت می کند، امسال چهار پروژه بزرگ را راه اندازی می کند که هر چهار پروژه مربوط به فرماندهان سپاه است.
این گزارش همچنین حاکی از آن است که فیلم‌های «شهید ابراهیم حمت»، «شهید مهدی زین‌الدین»، «شهید علی هاشمی» و «شهید محمد بروجردی» از جمله آثاری هستند که سازمان اوج برای تولید آنها پیشقدم شده است.
در این گزارش در بخش‌های مختلف آن به ژنرال‌ها و قهرمانان ملی ایران توهین شده و با تکرار اتهامات بی‌اساس به تمامی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی دولتی که مانند همه کشورهای جهان مسئول سیاست‌گذاری فرهنگی هستند، مداخله در امور فرهنگی می‌کنند. متهم
این رسانه انگلیسی که توسط مدیریت سعودی اداره می شود، امسال سعی کرده از تولید سینمای ایران که ساختار اصلی چهل و یکمین جشنواره فجر را تشکیل می دهد، اخاذی کند.
به نظر می رسد پس از مرگ ملکه برای مهار خشم عمومی و اعتراضات گسترده مردمی، رسانه های لندنی به فرافکنی و پوشش اخبار خارجی روی آوردند تا اذهان افکار عمومی داخلی را منحرف کنند.
نکته مهم و مقایسه ای این گزارش این است که با توجه به پروانه ساخت صادر شده از سوی سازمان سینمایی، علاوه بر ساخت آثاری با موضوع زندگی سرداران شهید دفاع مقدس توسط سازمان اوج و بنیاد فارابی. ، فیلم های دیگری در ژانرهای مختلف تولید می شود. این محصولی است که در جشنواره فجر ارائه می شود.

* چه چیزی خط آتش رسانه ای دشمن را ترسانده است؟

از سال‌های پس از انقلاب تا امروز، سینمای رو به رشدی در جمهوری اسلامی وجود دارد که به ارزش‌ها و نمادهای مبارزه می‌پردازد و از تحریف وقایع جلوگیری می‌کند و آن‌ها را زنده نگه می‌دارد. در واقع ظاهر این نوع سینما بود که دشمن را به وحشت انداخت و او را مجبور به نشر اکاذیب کرد.

این نوع سینما بر شخصیت هایی متمرکز است که در تضاد هستند و سعی می کنند خود و جامعه را از ظلم رها کنند و از این رو به مبارزه با نیروهای امپریالیستی قیام کنند. فیلمی که بر موضوعات انسانی و اجتماعی تمرکز دارد. موضوعاتی مانند توسعه کشور، دفاع از میهن، روش های سلطه استعمارگران و هر کاری که نظام های دیکتاتوری با حمایت جهان سرمایه انجام می دهند.

این روزها تعدادی از فیلمسازان ایرانی به درستی فهمیده اند که سینما ابزاری برای آگاهی و رهایی یافته است، از این رو از رویکرد تففانی فاصله گرفته و فعالانه در جهت تبیین و آگاهی گام برمی دارند و این رویکردی است که مردم را به وحشت انداخته است. دشمنان

کسانی که تا دیروز از سینما به عنوان ابزاری برای سلطه خود استفاده می کردند، اکنون رقبای جوان و سرسختی در درون خود دارند که آنها را به عقب رانده است. ایجاد گروه های کوچک فیلم به عنوان نقطه آغاز اولین تلاش ها برای انتقال و اشاعه اندیشه های متعالی، مترقی و انسانی از ویژگی های اصلی این جنبش است.

در نهایت، ترس تحقیرآمیز رسانه‌های مرتبط با عربستان در مورد رشد و گسترش سینمای درگیر است که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.

سینمایی که با شیوه بیانی نو و اندیشه ای نو توانست پویایی و رشد مستمری داشته باشد و از این رو دشمن را به وحشت انداخت و او را به تمرکز بر او واداشت.

دیدگاهتان را بنویسید