دعوای خبرنگاران لندنی علیه یکدیگر/ رعنا گیت!


ساعت: 17:48
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910420

هفته گذشته فایل صوتی از گفتگوی «رعنا رحیم پور» خبرنگار شبکه خبری بی بی سی فارسی با مادرش درباره اهداف شبکه «ایران اینترنشنال» در اعتراضات اخیر در ایران منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هفته گذشته فایل صوتی از گفتگوی «رعنا رحیم پور» خبرنگار شبکه خبری بی بی سی فارسی با مادرش درباره اهداف شبکه «ایران اینترنشنال» در اعتراضات اخیر در ایران منتشر شد.

رحیم پور در این مصاحبه مدعی شد: خبر ناراحت کننده ای که شنیده ام این است که سران انترناسیونال دستور داده اند که فقط با سران احزاب در ایران مصاحبه شود.

انتشار این گفتگوهای خصوصی خبرنگار «بی بی سی فارسی» او را به واکنش برانگیخت و در استوری اینستاگرامی نوشت: «در ساعات اخیر بخشی از گفتگوی خصوصی من و مادرم منتشر شد، تنها امکان چیزی که به ذهن من می رسد این است که صدای چت تصویری با شنود تلفن همراه پدر و مادرم در تهران یا خانه و تلفن همراه من در لندن ضبط شده است.

در همین حال، فایل صوتی دیگری از او منتشر شده است که در آن می‌گوید: «خشونتی که در یکی دو روز اخیر از برخی از این جوانان دیدم واقعاً ترسناک است. یک شب حتی وحشت کردم. اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، منجر به جنگ داخلی خواهد شد.”

در این میان بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی از جمله توییتر به رحیم پور حمله کردند که انتشار اظهارات وی در شرایط کنونی ایران را در راستای اهداف جمهوری اسلامی دانسته و برای اخراج وی از بی بی سی فشار وارد کردند.

شاید به همین دلیل است که اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در مصاحبه اخیر خود، ایران اینترنشنال را شبکه ای تروریستی خواند که همکاری و حمایت از آن عواقبی در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید