بیانیه کانون خبرنگاران استان تهران در خصوص دستگیری و احضار خبرنگاران

در هفته های اخیر اخباری مبنی بر قطعی شدن حکم حبس برخی خبرنگاران از جمله اجرای احکام «سعیده شفیعی» و «نسیم سلطان بیگی» منتشر شده است. همچنین انتشار خبر محکومیت «سارا معصومی» به 2 سال توقیف از روزنامه‌نگاری و شش ماه حبس تعزیری و احضار یا دستگیری خبرنگاران دیگری مانند «هادی کسایی‌زاده» و شکایت از روزنامه اعتماد جای تأسف دارد. .

انجمن صنفی خبرنگاران استان تهران بدون قضاوت در مورد محتوای پرونده تک تک همکاران خواستار خویشتن داری بیشتر دستگاه قضایی در قبال خبرنگاران است.

همانطور که قبلاً در بیانیه‌های دیگر اشاره کردیم، ایجاد فضایی که در آن خبرنگاران از عواقب فعالیت‌های حرفه‌ای خود هراس داشته باشند، آنها را قادر به انجام وظایف ذاتی خود در این حرفه نمی‌کند، صرف نظر از اینکه ابهامی وجود دارد که مرزهای کار با آنها شامل می‌شود یا خیر. سوالات روشن یا نانوشته از آنجایی که ریاست محترم قوه قضائیه در سخنان خود بارها رعایت موارد قانونی و رعایت حقوق شهروندی متهمان را به مسئولان قضایی تذکر داده اند، از سایر مراجع و مسئولان قضایی نیز انتظار می رود با خویشتن داری و به هر بهانه ای خبرنگاران منتقد را احضار کنند.