انتقاد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شهرداری یاسوج

ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791861

مدیرکل حفظ آثار و توزیع عتبات کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 پروژه دفاعی با بودجه و وام شهرداری انجام می شود اما شهرداری وارد این مناطق نشده است ضعیفان. شهرداری که در بحث امور فرهنگی دیده ام شهردار یاسوج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، امیرعباس اسمند رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در چهارمین جلسه ستاد استانی پرونده های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان گفت: ثبت برنامه در هفته مقاومت

وی با اشاره به دایره المعارف استانی حراست گفت: تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است که این کار به دانشگاه یاسوج سپرده شده است و اساتید برجسته در حال تدوین این دانشنامه هستند که مشتمل بر 279 پرونده و سوابق است تا در حال حاضر 130 مقاله تدوین و 150 پرونده علمی تشکیل شده است که از این میان 51 مدخل غیرمتعهد مربوط به ادارات و سازمان ها است.

مدیرکل حفاظت و توزیع ارزش های دفاع مقدس استان با انتقاد از شهرداری یاسوج گفت: نقش شهرداری یاسوج در دفاع مقدس باید در این دایره المعارف تدوین شود اما تاکنون اطلاعاتی ارائه نشده است. زمان؟ مگر اینکه ارسال کرده باشد و حمایت کرده باشد، اگر مدرکی نداشته باشند دانشگاه آماده همکاری است.

وی افزود: 20 پروژه در حوزه پدافندی وجود دارد که باید با بودجه و وام های شهرداری اجرا شود اما شهرداری وارد این حوزه ها نشده است. ضعیف ترین شهرداری که در بحث امور فرهنگی دیده ام، دهیار روستای یاسوج است. ثبت نام نکردند، صدا و سیما هم در حوزه دفاع مقدس رتبه کشوری گرفت، اما چرا ثبت نام نمی کنند؟

اسمند گفت: متأسفانه به استثنای 7 یا 8 اداره، سایر ادارات و سازمان ها همکاری لازم را نداشته اند، در سایر ورودی ها جلوتر هستیم، اما فقط این ورودی است که نقش سازمان ها و ادارات را در هشت سال دنیا می خواهد. از دفاع، ما برگشتیم.”

وی گفت: امسال سامانه ای راه اندازی شده تا تمامی فعالیت های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت و هشت سال پاسداشت مقدس در این سامانه ثبت شود. ما همه دستگاه‌ها را تماشا کردیم و بهترین دستگاه‌ها را تحسین کردیم.» .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاعی جهانی استان گفت: نقش زنان در هشت سال دفاع جهانی نیز یکی از مواردی است که نیاز به حمایت ویژه دارد تا بتوان این نقش را برای مردم تبیین کرد. جامعه . .

هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست گفت: هر چه داریم به برکت خون شهداست. این توده ها و مسئولیت ها مرهون رشادت های شهدایی است که جان باختند. هر جا نام شهید است باید وارد شویم توضیح اینکه اگر این نقش به نسل جوان منتقل نشود عیب به ما برمی گردد که نمی توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنیم. به نسل های آینده

هاشمی بیان کرد: وقتی صحبت از شهادت و شهادت می شود همه دستگاه ها باید کار کنند، مسئله مهم این است که همه باید همکاری کنند، این اسناد باید به نسل های آینده منتقل شود.

وی ادامه داد: استان ما اعتقادی به مستندسازی ندارد. مستندسازی خانواده شهدا بسیار مهم است. اگر دولت همکاری نمی کرد، ممکن است مدارک لازم برای همکاری را نداشتند. مدارک لازم باید در اختیار ادارات قرار گیرد برای پیگیری این مسائل.

هاشمی گفت: مناسبت های مهمی از جمله یک دهه بصیرت پیش رو داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید