انتقاد پیشکسوت استقلالی از خرید الکس نوری

انتقاد پیشکسوت استقلالی از خرید الکس نوری

علی موسوی بازیکن سابق استقلال که سابقه بازی در بوندسلیگا آلمان و بازی در تیم های فورتناکلون و بایرلورکوزن را در کارنامه دارد در گفتگو با خبرورزشی از احتمال حضور الکساندر نوری در راس کادر فنی استقلال و نحوه کار مربیان آلمانی خبر داد.

شایعه شده که الکساندر نوری سرمربی بعدی استقلال خواهد بود. او را میشناسی؟

من چیز زیادی در مورد او نمی دانم. من فقط او را به خوبی ویکی پدیا می شناسم. به محض بازی در وردربرمن یا سرمربیگری هرتابرلین.

فکر می کنی می تواند در ایران و استقلال کار کند؟

اگر «الکسی» در آنجا به دنیا آمده و بزرگ شده است، پس باید او را کاملا آلمانی دانست و از این رو هنگام کار در تیم باید از صفر تا صد فرصت داشته باشد. یعنی به کارمندان استقلال توصیه می کنم که اگر با نوری کار می کنند، چیزی از او نگذارند.

تو چی میگفتی

چون مربیان آلمانی اصلاً در تیم خود دچار کمبود نمی شوند. وقتی با کخ در آلمان کار کردم، وقتی به ایران آمدیم، کاملا متوجه شدم که او چقدر از نبود تمرین عصبی است. مثلاً وقتی آنجا بودیم، دو زمین تمرین در کنار هم داشت. استخر و سونا. سالن بدنسازی، غذاخوری، کلاس تئوری و همه چیز با هم آماده بود، اما وقتی به ایران آمدیم، بچه ها را دید که در صندوق عقب ماشینشان عوض می شوند و استخر آن طرف تهران و محل تمرین آن طرف. سمت! این شرایط برای او بسیار سخت بود و در نهایت نتوانست تحمل کند.

منظورتان نظم تیمی است؟

انضباط موضوعی جدا و مهم است. من خودم یک دقیقه دیر رسیدم آلمان و دیدم اتوبوس نیست. چون کسی نبود فکر کردم آنقدر زود رسیده ام که بقیه هنوز نیامده اند اما بعداً متوجه شدم که یک دقیقه هم منتظر من نبوده اند. آلمانی ها به نظم و انضباط اهمیت زیادی می دهند.

الکس نوری باید به جای پین انتخاب می شد/ این مربی آلمانی فقط دستیار ایرانی اش را مسخره می کند!

با این شرایط فکر می کنید شرایط آسان ایران چگونه خواهد بود؟

علاوه بر امکانات، بازیکنان ما به طور حرفه ای صلاحیت رعایت دقیق این مشکلات را ندارند. البته حضور این مربی را به فال نیک می گیرم اما همه بدانند که سال سختی هم برای استقلالی ها و هم برای خود نوری در پیش است.

تو چی میگفتی

چون چنین مربی ای قطعا خیلی حرفه ای است و بچه های تیم استقلال باید خیلی حرفه ای باشند.

گفته می شود افرادی مانند دژاگه یا فریدون زندی برای کمک خواهند آمد. البته هیچ چیز قطعی نیست. به نظر شما کدام مربی ایرانی و در چه شرایطی می تواند بهتر به نوری کمک کند؟

به نظر من او باید دستیارانش را که در آلمان با آنها کار می کرد به ایران بیاورد. شما باید دستیار مربی، بدنساز و آنالیزور خود را داشته باشید. چون قطعا نمی تواند با یک دستیار ایرانی کار کند. بدون تعارف می گویم حتی اگر یک ایرانی را به زور کنارش بگذارند، آخرش این است که بگویند برای تیم قیف درست کن.

سبک کار مربیان آلمانی را چگونه می بینید؟

هرکسی سبک خاص خود را دارد، اما اکثر مربیان آلمانی برای 20 دقیقه اول برنامه خاصی دارند. برای 20 دقیقه دوم یا 60 دقیقه اول، 20 دقیقه آخر و …! اینها برنامه هایی است که بازیکنان حرفه ای از کودکی با آن آشنا بوده اند، اما نمی توان به یک بازیکن ایرانی گفت که برای هر دقیقه از بازی برنامه یک مربی را حفظ کند. قبول چنین شرایطی برای یک بازیکن ایرانی سخت است. به همین دلیل فکر می کنم حضور نوری در فوتبال ایران هم برای او و هم برای بازیکنان استقلال سخت باشد. به نظر من گابریل پین که یک سال است با استقلال همکاری می کند و با ویژگی های فوتبال ایران و بچه های ما آشناست بهتر از هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.

می گویید پاین دستیار نوری است یا خودش سرمربی می شود؟

قطعا نفر اول به هر حال پین از تمام مربیان فعلی فوتبال ایران چند پله بلندتر است. هم از نظر موقعیت فوتبالی و هم از نظر تجربه. فردی که چهار سال مربی تیم ملی ایتالیا بوده، اگر در کنار مربی ایرانی بایستد، قطعا می تواند در نیم ساعت ایرادات مربی ایرانی را بگوید. او در فوتبال ایتالیا کار کرده و حتی اگر مربی درجه یک هم نباشد به عنوان مربی درجه دو و سه ایتالیایی بهتر از مربیان ایرانی است. فکر می کنم در کنار مدیریت خوب فرهاد مجیدی در تیم استقلال، گابریله پین ​​نقش مهمی در قهرمانی استقلال داشت و نباید کار فنی او را دست کم بگیریم. او می تواند فصل آینده سرمربی استقلال شود و دوباره این تیم را ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید